Corry, als er een intranet naar je vernoemd wordt

Elk intranet heeft een naam en die naam komt ergens vandaan. Wortell heeft voor Ruben gekozen, naar de gelijknamige hulpvaardige collega. Het Stedelijk Museum liet zich inspireren en noemde het nieuw

2 min Blog Tom de Bakker 3 februari 2016

Elk intranet heeft een naam en die naam komt ergens vandaan. Wortell heeft voor Ruben gekozen, naar de gelijknamige hulpvaardige collega. Het Stedelijk Museum liet zich inspireren en noemde het nieuwe intranet ‘Corry’. Wie is Corry? En wat doet ze precies?

Reislustig, behulpzaam, geïnteresseerd in talen en bijna 25 jaar werkzaam bij het Stedelijk Museum. Dat is Corry Krijgsman in een notendop. “Met zestig jaar ben ik de oudste hier. Ik voel me vaak een voorbeeld en steek altijd een helpende hand toe. Toen ons nieuwe intranet naar mij werd vernoemd, groeide ik zeker een halve meter.”

‘After party gevoel’

“Collega’s kwamen langs aan de balie om te vragen of ik met de naamgeving instemde. Ik was natuurlijk heel gevleid en hoefde er niet lang over na te denken.” Als publieksmedewerkster verkoopt Corry toegangskaarten en verstrekt ze informatie aan bezoekers. Ook is Corry werkzaam bij de receptie. “Wanneer ik inlog, zie ik telkens mijn eigen gezicht voorbijkomen en dan denk ik: ‘Zie je wel, ik ben wereldberoemd bij het Stedelijk’.” Na de officiële introductie van het intranet plaatste Corry via Yammer direct een bericht en deelde ze dat ze een ‘after party gevoel’ had. ”Hier heb ik heel veel reacties op gehad! Dat vind ik toch bijzonder.”

Taal & communicatie

Goede communicatie is voor Corry nummer één. Ze spreekt Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans. “Zelfs toen ik naar Japan ging, heb ik geprobeerd de taal te leren. In 2016 ga ik naar Vietnam en ik wil voor vertrek zeker een aantal woorden eigen maken.” Op de werkvloer hecht Corry waarde aan heldere communicatie. “Mijn baan valt of staat hiermee. Je kunt niet alleen maar iets vinden en er niets mee doen. Je moet mensen de kans geven en hen helpen. In mijn werk zijn er altijd momenten waarop dit nodig is.”

Vraag maar aan Corry

Via het Corry-intranet kunnen collega’s onder andere vragen aan elkaar stellen en kennis met elkaar delen. Natuurlijk kunnen ze hun vraag ook nog steeds aan de ‘echte’ Corry stellen. “Het Stedelijk Museum is een dynamisch bedrijf; er gebeurt ontzettend veel. Wat mij heel erg bevalt, is de saamhorigheid. Wanneer collega’s voor een probleem staan, dan kunnen we op elkaar bouwen. Ik ben hier al zolang; eigenlijk hoor ik een beetje bij het meubilair. Mijn collega’s weten dat ze op mij kunnen rekenen. Wanneer ze vragen: ‘Wie is die conservator?’, dan is de reactie altijd: ‘Vraag maar aan Corry’. Bij de beantwoording van deze vragen kan andere ‘Corry’ nu eveneens helpen!”

Lees meer over het nieuwe intranet van het Stedelijk Museum of het standaard intranet Ruben.

Deel je enthousiasme

Tom de Bakker

Wortell. We empower people.

Wij maken organisaties klaar voor de uitdagingen van de toekomst. Zodat zij gemakkelijker hun werk kunnen doen. Overal, altijd en op elk apparaat.

Stuur Tom een e-mailBekijk alle blogs van Tom