JIM: Digital assistant en personal trainer

Leuk! Je hebt Office 365. Super veel gave tools en het lijkt allemaal heel erg op het welbekende Word en Excel dus gebruikers kunnen nu lekker aan de slag. Ze gaan samenwerken in SharePoint, formulieren aanmaken in Forms en chatten in Microsoft Teams. Of toch niet?

Digital assistant en personal trainer

Dit geschetste voorbeeld is natuurlijk de droom binnen iedere organisatie maar in werkelijkheid is de Office 365 toolset helemaal niet zo simpel. Sterker nog, sinds je Office 365 hebt geïmplementeerd krijgt jouw servicedesk ineens veel vragen binnen over Office 365. Gebruikers weten eigenlijk helemaal niet hoe het precies werkt. Om deze vragen op te vangen zien we dat veel organisaties genoodzaakt zijn hun bestaande servicecontract uit te breiden met eerstelijns support of de servicedesk afdeling vergroten. Dit kan veel makkelijker en goedkoper!

Direct kosten verlagen met een digital assistant op de Servicedesk

Om te helpen met deze vragen helpen wij met JIM, een digital assistant en personal trainer. Je kan JIM als een soort collega zien voor op jouw eigen Servicedesk die een persoonlijk aanspreekpunt is voor alle gebruikersvragen. De digital assistant is altijd bereikbaar voor collega’s en kan dus direct vragen beantwoorden, 24 uur per dag. Hij is een rots in de branding voor zijn collega’s op de servicedesk en de “go-to-guy” voor al zijn andere collega’s die iets willen weten over Office 365. Hij ontwikkelt zich graag en is nooit uitgeleerd. Maar als hij iets écht niet weet heeft hij altijd nog zijn Servicedesk team intern of bij Wortell als back-up.

Snel leren over Office 365 met een personal trainer

We horen van onze klanten dat het Office 365 platform veel tools bevat maar het voor een gemiddelde gebruiker niet altijd duidelijk is. Daarom bieden we met JIM een platform vol met korte video’s en informatie over Office 365. Gebruikers kunnen aan de personal trainer vragen stellen die ze vervolgens doorverwijst naar de juiste pagina, informatie of video. Een aantal voorbeelden van mini-trainingen op het platform zijn:

  • Hoe maak ik een teamsite aan in SharePoint?
  • Hoe werk ik samen in SharePoint?
  • Hoe kan ik een collega makkelijk vinden?
  • Wat is OneDrive?
  • Hoe werk ik live samen aan documenten in OneDrive?
  • Hoe werkt Microsoft Teams?

Persoonlijk leeraanbod op basis van je profiel

Naast reactief leren wil je gebruikers waarschijnlijk ook proactief basiskennis meegeven van Office 365 en hoe ze het platform het beste kunnen gebruiken. Om dit echt succesvol te doen introduceren we persoonlijk leren. Op basis van het profiel van de gebruiker stellen we een uniek trainingsaanbod samen dat relevant is voor de situatie van de gebruiker. Zo leert hij/ zij exact de vaardigheden die nodig zijn om in zijn/ haar rol succesvol te werken met Office 365.

Waarom aan de slag met JIM?

  • is een collega binnen je servicedesk afdeling en neemt je veel werk uit handen;
  • beantwoordt functionele vragen en is het eerste aanspreekpunt van jouw servicedesk afdeling;
  • helpt gebruikers 24/7 met hun vragen;
  • leert snel en weet daarom altijd alles over de laatste ontwikkelingen binnen Office 365;
  • helpt collega’s met het begrijpen en gebruiken van het Office 365 platform;
  • biedt geen lange teksten maar informatie in korte video’s;
  • heeft inzicht in alle vragen die binnenkomen en leert hierdoor continu verder.

Meer weten over JIM?

Wil je meer weten over de mogelijkheden van het platform en de inzet van de chatbot, micro-learning en persoonlijk leren binnen jouw organisatie voor een vast bedrag per maand? Download dan de factsheet.