Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Een succesvol BYOD-beleid

Blogs
3-4-2013

​Wat betekent Bring Your Own Device voor organisaties en vooral voor de IT-afdeling? En in hoeverre moet je meegaan in de specifieke wensen van werknemers?

De consument is koning. Er zijn legio voorbeelden van bedrijven die met hun business-model van voor de komst van internet op de oude voet verder willen gaan. Het bedrijf beroept zich op wetgeving en eist dat de overheid de consument controleert op naleving ervan. Maar als de geest uit de fles is, dan krijgt niemand hem er terug in. Ook niet met juristen en strengere handhaving. De geest is, in dit geval, de online bewegingsvrijheid van consumenten. Daar weten de muziek- en filmmaatschappijen alles van.

Er is nog een trend, die op een aantal punten vergelijkbaar is met bovenstaand voorbeeld: Bring Your Own Device (BYOD). Lang hebben IT-afdelingen geprobeerd om privé-apparaten van medewerkers buiten de poort van de organisatie te houden. Vaak zijn daarbij harde woorden gevallen. Maar de groei van ‘personalized’ mobiele apparaten maakt het voor de angstige IT-manager dweilen met de kraan open. De consumerization van IT betekent dat medewerkers privé over betere automatiseringsmiddelen beschikken dan hun werkgever. En dat is voor het eerst. Lees verder (download volledige artikel)