Hoge score op klantgerichtheid voor Wortell in de IT Experience Benchmark 2020
Resultaten in servicetevredenheid
82% van de ondervraagde klanten zegt Wortell aan te bevelen aan anderen. Dat resultaat is 10% hoger dan het gemiddelde van de benchmark. 45% van die groep klanten raadt de dienstverlener absoluut aan en is daardoor een superfan. Ook op de tevredenheid voor de volgende drie services scoort Wortell boven het gemiddelde:- Application management: 8.1 (benchmark: 7.8)
- Infrastructure management: 8.0 (benchmark: 7.9)
- End user management: 8.0 (benchmark: 7.6)
Scores op competenties en klantgerichtheid
Wortell zet in op langdurig partnerschap met haar klanten door diensten As a Service aan te bieden. Dit wordt weerspiegeld door de behaalde onderzoeksresultaten voor competenties en klantgerichtheid. De hoogst scorende indicatoren zijn de betrouwbaarheid van Wortell en de mate waarin Wortell rekening houdt met de klantenbelangen.- Competenties: 80 (benchmark: 76)
- Klantgerichtheid: 85 (benchmark: 77)
- Betrouwbaarheid: 80
- Belangen: 87
As a Service-dienstverlening door Wortell
Met de As a Service-diensten van Wortell worden klanten volledig voorzien van effectieve IT-oplossingen, adequate beveiliging en duurzame techniek. Voor een vaste prijs per maand per gebruiker wordt alles voor klanten geregeld. Wortell biedt de volgende diensten As a Service aan: Moderne Werkplek (Office365), Azure (Microsoft-cloudomgeving), Managed Detection and Response (security), Data Platform (voorspellende data) en Meeting Room (video-overleg via Microsoft Teams).
Over het IT Experience model
Het IT Experience model van Giarte is gebaseerd op data die het onderzoeksbureau in de afgelopen jaren met benchmarking en systematische reviews van andere bronnen heeft verzameld. Dit model verklaart klantloyaliteit in de IT aan de hand van verschillende factoren, zoals de intentie van de klant om fan te worden, om in te stemmen met contractverlengingen en om aanvullende producten en diensten aan te schaffen. Het onderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd door middel van online datacollectie, analyses en verdiepende interviews. De ondervraagde klanten komen uit verschillende branches, zoals de publieke sector, financiële dienstverlening, retail en onderwijs.