Introduceren van de nieuwe werkwijze

Een nieuw systeem wordt alleen een succes als je mensen er graag mee werken. Het gebruiken van de nieuwe omgeving of toepassing betekent een hele verandering voor de medewerkers. En mensen hebben over het algemeen moeite met veranderingen. Ook met positieve veranderingen.

Een goede aanpak bij het aanbieden van nieuwe functionaliteit en nieuwe werkwijzen kan een enorm verschil maken in het plezier dat mensen ervaren bij introductie en het blijvend gebruiken ervan.

Wortell weet, vanuit haar ervaring, welke risico’s er zijn bij de adoptie van een vernieuwde IT-omgeving of oplossing door medewerkers, en welke vragen zij moet stellen aan de organisatie. Gecombineerd met de ervaringen van jouw organisatie in eerdere projecten en de cultuur van je organisatie, kunnen we een slimme adoptiestrategie bepalen.

We combineren onze kennis van verandermanagement met die van de techniek, processen en werkwijzen. De medewerker is hierbij altijd ons uitgangspunt.

We hebben o.a. ervaring met het opstellen van gebruiksafspraken die werken, het maken van trainingsmateriaal dat enthousiasmeert, het geven van opleidingen die beklijven, het maken van e-learning omgevingen die aansluiten en promotiefilmpjes die prikkelen.

Hands-on kennismaken met nieuwe technologie

Als je de nieuwste technologische oplossingen niet kent, is het lastig om er enthousiast voor te worden of de mogelijkheden te zien voor jouw organisatie.

Hoe krijg je nou echt inzicht in wat er allemaal mogelijk is met IT? Door zelf de verschillende mogelijkheden en oplossingen te zien en te ervaren zoals ze in het echt werken.

Samen met één van onze consultants ga je kijken hoe de toepassingen van Microsoft en Wortell werken in de praktijk. Dat is onze Customer Immersion Experience ofwel: CIE for yourself. Natuurlijk mag je overal zelf aan zitten. Je zult zien dat er oplossingen zijn voor problemen die je zelf nog niet eens bedacht had.

We kunnen ook groepsgewijs medewerkers kennis laten maken met nieuwe technologie. Vaak organiseren we deze CIE-sessies voor zogenoemde ‘stakeholders’ binnen de organisatie. Zij verspreiden het woord dan binnen de rest van de organisatie en helpen de andere medewerkers met de kennismaking met nieuwe technologie. Wortell coacht langs de zijlijn en springt bij wanneer nodig.


Deze klanten gingen je voor: