Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.
Azure Out of the Box

Partners van Wortell.

Bij Wortell werken we met een beperkt aantal zorgvuldig gekozen partners. Over het hoe en waarom vertellen we graag meer. Wat is de toegevoegde waarde en welke ervaring bieden we hiermee?

Wortell en DigiWyse: twee experts, één partnership

Wortell en DigiWyse vormen een sterk front, de Wortell Resource Desk. Met dit partnership overstijgen we de som der delen. En zo bereiken we méér voor onze klanten. Hoe doen we dat precies? En wie 'is' DigiWyse? 

Continuïteit waarborgen met detachering 

Klanten van Wortell pakken projecten op met de consultants van Wortell. Maar soms willen zij ook een expert inhuren op detacheringsbasis om de continuïteit (voor een kortere of langere periode) te waarborgen. Dit laatste verloopt via de Wortell Resource Desk. En daar komt DigiWyse om de hoek kijken. Alle inhuur verloopt namelijk via deze innovatieve IT-detacheerder. 

Voor klanten is de constructie simpel: zij werken gewoon met Wortell. Aan de 'achterkant' schakelt Wortell DigiWyse in om de juiste specialisten — tegen een marktconform tarief — te leveren. Omdat zij zeer breed opgeleid zijn, kunnen klanten voor álle IT-expertise bij Wortell terecht.

Kraamkamer voor Wortell-talent 

Daarnaast stoomt DigiWyse jong IT-talent klaar voor de volgende carrièrestap. Het bedrijf richt zich vooral op young professionals die starten als support engineers, maar flinke groeiambities hebben. Hét einddoel: aan de slag gaan als system engineer of Azure-specialist bij Wortell. Het pad daarnaartoe is geplaveid met opdrachten bij uiteenlopende opdrachtgevers. Wie volledig is klaargestoomd via de in-house IT-university, behaalt certificaten en kan Wortell'er worden.

Kort gezegd, DigiWyse fungeert als kraamkamer voor nieuw Wortell-talent!

Wortell en BTO brengen glimlach naar eindgebruikers

Wortell levert een digitale werkplek-as-a-Service: Work. Onderdeel daarvan is, naast het beheer van digitale werkplekken voor de klant, het toesturen van apparatuur aan nieuwe medewerkers van die klant. Om het proces van bestellen tot levering en uitpakken te verbeteren, zocht Wortell de samenwerking met hardwareleverancier BTO. “We willen dat de ervaring voor eindgebruikers eenvoudig en geweldig is”, zegt Wortel-directeur Danny Burlage.

Nu werknemers veel thuiswerken, brengt dat nieuwe uitdagingen mee voor de uitgifte van bijvoorbeeld laptops. “Sowieso is het in gebruik nemen van nieuwe hardware vaak gedoe”, zegt Burlage. “We zien niet zelden bij klanten dat het zomaar één tot twee weken kan duren voordat werknemers een laptop krijgen die naar hun specifieke behoefte is ingericht.” Dat gaat overigens niet alleen om laptops voor nieuwe medewerkers, ook om vervangingsapparatuur. De vertraging die de huidige uitlevering van hardware veelal oplevert, zorgt voor frustratie bij medewerkers, omdat ze ofwel nog niet kunnen starten, of zich tevreden moeten stellen met een tijdelijk leenapparaat dat niet is ingericht op de specifieke wensen en eisen van die eindgebruiker. “Dat is demotiverend en onproductief.”

Eenvoud en gemak garanderen ultieme klantbeleving

Met Work levert Wortell een complete digitale werkplek aan klanten. Waar het bedrijf in eerste instantie de uitlevering van hardware zélf oppakte, heeft het daarvoor nu een strategisch partnerschap gesloten met expert BTO. Franck van Diest, Modern Workplace Lead bij Wortell: “Het fulfillmentproces van hardware is echt een vak apart. Wij richten ons op de ervaring van de eindgebruiker. Wat we graag willen, is dat een werknemer een doos thuis geleverd krijgt met daarop het logo van zijn bedrijf. Wanneer hij vervolgens de doos openmaakt, zit er een briefje bij met: stap 1 – log in, stap 2 – stel WiFi in en stap 3 – er is geen stap 3. Die eenvoud, dat gemak, dat zorgt voor een ultieme klantbeleving.”

Persona’s zorgen voor gemak

BTO zorgt al twintig jaar voor een goede klantbeleving. Nadat het bedrijf ooit startte met het leveren van laptops aan particulieren, werden al gauw zakelijke klanten aan het portfolio toegevoegd. Hans van Dongen, Financial Director bij BTO: “We importeren de hardware rechtstreeks van de leverancier en zorgen dat wat de klant erin wil hebben, er ook in zit. Vanaf het moment van bestellen tot het moment van bezorgen, zorgen we dat de ervaring van de klant geweldig is.” Sinds het bedrijf aan zakelijke klanten levert, heeft het bepaalde persona’s ontwikkeld, waardoor organisaties eenvoudig de juiste laptop kunnen bestellen voor iemand in een bepaalde functie. “Een medewerker achter de receptie heeft een ander machine nodig, dan bijvoorbeeld een architect of CAD-tekenaar”, legt Van Dongen uit. Een eerder project dat BTO met Wortell deed, liet zien dat onder meer door het gebruik van deze persona’s het uitleveren van ruim honderd laptops moeiteloos gaat. “Wij zorgen ook voor de installatie van bijvoorbeeld Microsoft-software op de laptop, zodat het apparaat direct gebruiksklaar is.”