Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Smart.

Wortell Smart logo
Data die mensen in hun kracht zet.

In welke sector je ook actief bent, data en analytics zijn essentieel. In de industrie zijn voorspellingen nodig rondom onderhoud, bij banken rondom fraude en in de zorg rondom diagnoses.

Vanuit die gedachte wil je je organisatie slimmer maken. En daarom wil je de digitale transitie realiseren. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Want de technologische ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op. Het probleem: je hebt niet de expertise in huis om deze transitie te begeleiden. Welke slimme oplossing zorgt ervoor dat je dan tóch op volle kracht vooruitgaat?

Bestaande data slimmer gebruiken

De zaken slimmer aanpakken: dát is ons streven. Daarom verbinden wij bestaande data met andere databronnen. Zo krijg je namelijk verrijking en betere inzichten voor medewerkers. Daarmee kun je voorspellingen doen, waarop je als organisatie kunt anticiperen.

Om dit doel te bereiken, moet je er óók voor zorgen dat je medewerkers transformeren tot dataprofessionals. Daar krijgen zij hulp bij. Wanneer ons dataplatform eenmaal staat, is het algoritme hun digitale collega. Dan wordt het mogelijk om voorspellingen te doen!

Krachtige data zetten mensen in hun kracht

Wij willen organisaties helpen slimmer te worden. Want zo kun je je klant beter bedienen. Daarvoor is het nodig dat producten, diensten én mensen een transformatie ondergaan. Ouderwetse processen nemen we op de schop en operationele processen optimaliseren we.

Onze missie: kracht geven aan data, zodat data mensen in hun kracht kunnen zetten!

Hoe gaan we te werk?

Onze eerste stap is het samenstellen van een datateam binnen je organisatie. Vervolgens proberen we met een Data Readiness Scan inzichtelijk te krijgen waar je nu staat.  Hebben we dit eenmaal in kaart gebracht, dan starten we met het bouwen van een Smart Data Platform. Hierop sluit je je eerste databronnen aan, waardoor informatiestromen door het platform heen gaan lopen. Uiteindelijk komen daar data uit die je op een goede manier in rapportages kunt gebruiken.

We starten simpel — namelijk, met één databron. Maar daar komen steeds meer databronnen bij. Dit betekent dat je rapportages continu krachtiger worden. Je werkt met data en algoritmes, op basis waarvan je voorspellingen gaat doen. Die kun je in een extra kolom van een lijst opnemen, maar je kunt er ook een hele applicatie omheen ontwikkelen.

De waarde van dit dataplatform draag je uit via een analytics translator. Deze legt uit wat data voor je organisatie doen en slaat daarmee een brug tussen de business en het technische team. Een belangrijke rol!

Klinkt dit als een ver-van-mijn-bed-show? Niets is minder waar. Wil je niet langer achter de feiten aanlopen en slimmer omgaan met data, dan kun je morgen al starten. Of waarom eigenlijk niet gewoon vandaag?

Onderwerpen

Producten