Go to content
Search for topics, knowledge, services, etc.

Digitale transformatie en inclusie bevorderen: bij Wortell is handicap een kracht

Om soepele hybride Teams-vergaderingen in de nieuwe, post-Covid-wereld mogelijk te maken, heeft Wortell een MTR Premium-gebaseerd Meeting Operations Center opgezet. Met 'monitoren en handelen' als motto voorkomt Wortell incidenten en lost het 24/7 technische vergaderruimteproblemen op, waardoor haar klanten kunnen groeien en bloeien.

Maar economische groei alleen mogelijk maken is niet genoeg. Wortell wil digitale transformatie bevorderen en tegelijkertijd inclusie bevorderen. Het uiteindelijke doel is om mensen in staat te stellen technologie te gebruiken - en daarmee bedoelt Wortell alle mensen. Het bedrijf rekruteert actief mensen met een handicap om te werken in het Meeting Operations Center of in andere functies, omdat het gelooft dat een handicap een kracht kan zijn.

Het bouwen van de werkplek rond mensen met een handicap

Of de medewerkers van een klant zich nu in een fysieke ruimte of thuis bevinden, wortell's beheerde vergaderruimtes en end-to-end service stellen hen in staat om moeiteloos vergaderingen te voeren, efficiënt te werken en de productiviteit te verhogen.

Probleemoplossing is een fluitje van een cent, omdat klanten contact kunnen opnemen met het Meeting Operations Center via de eigen app van Wortell, die is gebaseerd op Azure Communication Services. Ze worden verbonden met een expert die onmiddellijk weet vanuit welke kamer ze bellen en wat er aan de hand is, zodat ze problemen snel kunnen oplossen.

Werken op afstand zit ingebakken in het bedrijfs-DNA van Wortell. Wortell gelooft in een rechtvaardige wereld waarin iedereen zijn vaardigheden kan benutten en zijn talent kan ontwikkelen. Iemands locatie zou er niet toe moeten doen. De technologieën die nodig zijn om werken op afstand mogelijk te maken zijn beschikbaar en Wortell wil er het maximale uit halen.

Veel van de scherpe talenten die in het Meeting Operations Center werken, zijn mensen met een handicap die minder kansen hebben op de arbeidsmarkt. Wortell elimineert obstakels zoals woon-werkverkeer en diensten van acht uur door werkplekken en schema's eromheen te bouwen. Een reeks Microsoft-producten heeft het bedrijf in staat gesteld om deze externe manier van werken te vergemakkelijken - van SharePoint tot Teams.

Wortell gaat verder dan het leveren van geschikte bureaus en stoelen. Het houdt ook rekening met de individuele behoeften van mensen. Medewerkers met een beperking die hun expertise en vaardigheden inbrengen in het Meeting Operations Center mogen hun eigen werklast bepalen. Ze werken in ploegen van twee of drie uur en als ze op regelmatige tijdstippen moeten rusten, neemt Wortell de nodige pauzes op in hun schema's.

Er is een groot gemeenschapsgevoel in het Meeting Operations Center: mensen beschermen elkaar tegen meer werk dan ze aankunnen. Als gevolg hiervan kunnen ze groeien, ontwikkelen en gedijen.

Grondige trainingsprogramma's zorgen voor schaalbaarheid

Hoewel Wortell maatwerk op individueel niveau waardeert, richt het zich via zijn trainingsprogramma's op schaalbaarheid.

Meestal huurt Wortell getalenteerde mensen met een handicap in die nog niet over de vakkennis beschikken. Ze krijgen een grondige training, die hen in verschillende opzichten helpt: ze herwinnen hun zelfrespect, breiden hun vaardigheden uit en hebben meer kansen op de arbeidsmarkt.

Wortell wil het goede voorbeeld geven. De klanten werken rechtstreeks met mensen met een handicap, wat betekent dat ze hun vaardigheden en talent uit de eerste hand ervaren. Wortell wil haar klanten actief de toegevoegde waarde van inclusie laten zien, zodat ze een vergelijkbare wervingsstrategie kunnen hanteren. Deze aanpak opent nieuwe kansen op werk voor mensen met een beperking buiten Wortell. En als een klant talent met een beperking inhuurt, kan het trainingscentrum van Wortell hen helpen zich voor te bereiden op hun nieuwe baan.

Soms stoppen wortell's werknemers met een handicap omdat ze een baan hebben gekregen op de reguliere arbeidsmarkt - een baan die de vaardigheden, kennis en zelfvertrouwen vereist die ze bij Wortell hebben opgedaan. Bij Wortell zijn ze altijd verdrietig om ze te zien vertrekken, maar tegelijkertijd is de missie geslaagd: Wortell heeft meer mensen in hun kracht gezet. 
 

'Altijd en overal:' bouwen aan een wereldwijd, inclusief personeelsbestand

Omdat MTR en Azure mensen in staat stellen om vanuit huis te werken, is het mogelijk om geografisch te schalen en een wereldwijd personeelsbestand op te bouwen. Dat maakt het een stuk eenvoudiger om het Meeting Operations Center 24/7 te draaien. Als het aan de ene kant van de planeet bedtijd is, beginnen mensen hun werkdag aan de andere kant. Het Meeting Operations Center is dus altijd bemand met experts die op redelijke uren, in hun eigen tempo en in overeenstemming met hun fysieke mogelijkheden werken.

Wortell moedigt haar klanten aan om hetzelfde principe toe te passen op hun organisaties en een inclusief personeelsbestand op te bouwen. Met haar managed meeting room oplossing biedt Wortell hen een haalbare manier van werken. Mensen kunnen altijd en overal werken, wat een schat aan mogelijkheden biedt op het gebied van inclusie.

Demo

Ervaar de mogelijkheden in een demo.

Ervaar de mogelijkheden van succesvolle vergaderingen in de hybride-situatie in ons experience center tijdens een demo. 
Factsheet

Download de factsheet.

Ontdek de mogelijkheden, voordelen en kosten van Teams Meeting Rooms. Download de factsheet.