Ga naar content
Wij zijn de #1 Microsoft partner van Nederland
header_top_slogan_short
Console Werken bij

5 redenen waarom on-site-support in de zorg heel hard nodig is

Bezuinigingen zijn een terugkerend onderwerp van gesprek binnen de zorg. Daarbij kijkt men kritisch naar de verschillende aspecten die hier eventueel voor in aanmerking komen. Eén gebied waar je de hand absoluut niet op de knip moet houden? On-site support. Keer op keer zien wij dat zorginstellingen hier een grote behoefte aan hebben. Daarom bespreken we in deze blogpost vijf redenen waarom on-site support heel hard nodig is én blijft.

1. Snelle probleemoplossing op elke locatie

Veel zorgmedewerkers zijn van oudsher mobiel. Maar in het tijdperk van hybride werken is verspreid werken alleen maar toegenomen. Steeds meer gebruikers beheren elektronische cliëntendossiers op hun laptop of tablet. Formulieren worden steeds minder gebruikt en dat is best wennen voor mensen die in de zorg werken. Veel van hen hebben namelijk geen technische achtergrond en een focus op hun zorgtaken. Overschakelen naar moderne technologie vergt best wat van ze. Daarom is het handig als zij snel een expert kunnen inschakelen wanneer een device het even niet doet — waar zij zich op dat moment ook bevinden.

2. Vliegensvlugge resets, altijd en overal

Binnen zorglocaties is doorgaans een netwerk aanwezig. Veel medewerkers én cliënten maken op hun mobiele apparaten gebruik van de beschikbare wifi-routers. Met enige regelmaat komen hier storingen voor. Soms op meerdere locaties tegelijk. In zulke gevallen is het belangrijk dat je snel kunt resetten, zodat mensen niet gehinderd worden in hun online activiteiten. Met behulp van on-site support is dat te realiseren!

3. Hulp bij privacybescherming

In het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de NEN7510 is het cruciaal dat je privacygevoelige informatie goed afschermt. In de zorg gaat dat niet altijd helemaal goed. Soms sturen medewerkers bijvoorbeeld één e-mailupdate naar alle mensen die bij een bepaalde patiënt betrokken zijn. Zij weten niet dat dit in het kader van de AVG en NEN7510 niet mag. Het is daarom geen overbodige luxe om technische ondersteuning te hebben van specialisten die je hierop kunnen wijzen.

4. ‘Kant-en-klare’ nieuwe devices mét uitleg

Van tijd tot tijd hebben medewerkers nieuwe smartphones, tablets of laptops nodig. Het is prettig als een gebruiker een ‘kant-en-klaar’ device ontvangt waarop alle essentiële software reeds geïnstalleerd is conform de wettelijke bepalingen en normen. Het is noodzakelijk om een gebruiker er direct een uitleg bij te geven omtrent aan- en uitzetten, bediening en gebruik. Met on-site support zorg je dat medewerkers meteen met elk nieuw device aan de slag kunnen.

5. Helder overzicht van al je apparatuur

Wanneer je verschillende devices uitgeeft, wil je registreren waar deze zich precies bevinden. Wie gebruikt welk apparaat? En welke devices worden momenteel gerepareerd? Op zulke zaken wil je zicht hebben. Niet alleen voor administratieve doeleinden, maar ook om in te grijpen wanneer een apparaat wegraakt. In het laatste geval kun je het direct van je systeem afkoppelen en alle gegevens op afstand wissen, mits je alles goed geregistreerd hebt. Met on-site support is dat mogelijk!

Meer over on-site-support in de zorg

De complete ICT-oplossing voor jouw zorginstelling.

Hoe ziet on-site support er in de praktijk uit?

Als je met Wortell werkt, zorgen wij dat een on-site support engineer op vaste dagen aanwezig is op jouw locatie(s) om eindgebruikers de nodige ondersteuning te bieden. Deze engineer neemt diverse taken op zich:

  • De bemensing van de IT-servicedesk van gebruikers;
  • De uit- en inlevering van devices;
  • Het geven van uitleg omtrent hardware;
  • Het doorvoeren van updates;
  • Het checken van hardware;
  • Het registreren van calls;
  • Het aanmaken van tickets.

Op basis van aangemaakte tickets bepalen we de prioriteiten. Gebruikers helpen we direct, zodat zij verder kunnen met hun werk!

De krachtigste combinatie: technologie inclusief het menselijke aspect

Technologie moet gebruikers ondersteunen — niet belasten. Wil jij je zorginstelling versterken door technologie met het menselijke aspect te combineren? Wortell helpt je het beste van beide werelden te combineren. Neem contact met ons op om jouw mogelijkheden te bespreken.

Meer informatie?