Ga naar content
Wij zijn de #1 Microsoft partner van Nederland
#1 Microsoft partner van NL
Console Werken bij

Bellen in de Cloud. Wat kan ik ermee?

Blogs
17-8-2017

Bellen in de Cloud.

Wie al bekend was met Skype voor Business Online (binnen Office 365), wist al dat het mogelijk was om direct vanaf je computer, een audiogesprek te starten met andere Skype gebruikers. Ook genoten gebruikers van Skype for Business al langer van de voordelen die het integreren van werk- en bel-applicaties biedt aan iedereen die op een professionele manier met elkaar moet communiceren. Chatten met een collega via Skype, terwijl je samen aan het werken bent aan een document in Office 365, eenvoudig een Skype meeting starten met meerdere mensen - of gewoon even een audiogesprek aanvragen met een klik van je muis. Allemaal onbeperkt, zonder het gebruik van belbundels, omdat het toch via het normale internet gaat, en niet via een telefonienetwerk.

Maar als je al zo veel kon met Skype for Business (Online), wat is er dan nu zo nieuw aan bellen in de Cloud?

Allereerst. Bellen met vaste en mobiele nummers is mogelijk vanaf alle gangbare platformen (Windows, iOS, Android) met behulp van de beschikbare clients. Dit was voorheen alleen mogelijk binnen Skype for Business Online in combinatie met een fysieke Skype for Business omgeving (een hybride vorm), of in combinatie met de speciale Cloud Connector Edition.

Wat er nog meer is veranderd met de komst van PSTN Calling?

  • De on-premises telefonie infrastructuur is overbodig geworden. Er zijn geen vaste toestellen meer nodig. Je belt gewoon met je computer, of met je app op de telefoon
  • Je bent altijd bereikbaar voor iedereen (niet alleen voor Skype gebruikers) via je vaste nummer in combinatie met de verschillende apps, of door gebruik te maken van het doorschakelen naar je mobiele nummer
  • Je kunt alle inkomende gesprekken in een wachtrij plaatsen of doorschakelen naar je collega’s via Skype of elk ander willekeurig (mobiel) nummer. Dit kan ook in combinatie met “simultaneous ring” waarbij telefoontjes op meerdere toestellen/telefoonnummers terecht kunnen komen - en je zelf bepaalt door op welk toestel een inkomend telefoontje wordt beantwoordt
  • De mogelijkheid om een autoresponse systeem te creëren (belmenu)
  • Telefoonnummers kunnen direct via Microsoft aangevraagd worden (in de Office 365 portal) en huidige nummers kunnen automatisch meegenomen worden naar Microsoft
De functionaliteiten van Cloud PBX en PSTN Calling in Office 365 zorgen voor eenvoud en integratie van zakelijk bellen in alle online bedrijfsprocessen. De traditionele telefonie infrastructuur kan zo worden vervangen door een complete Cloud based oplossing. Wij van Wortell laten jou graag zien wat je kunt verwachten van deze nieuwe toepassing binnen Office 365 - en hoe dit jouw communicatie en service naar klanten toe een extra boost geeft.