Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Continuous Innovation voor grip op innovaties en updates

Blogs
9-5-2018

Continuous Innovation

In de ICT-wereld volgen ontwikkelingen elkaar razendsnel op en als techniek niet je core business is, dan is het haast ondoenlijk om bij te blijven. En dat hoeft ook niet, want dat doen wij van Wortell wel voor je! We hebben onze dienstverlening namelijk uitgebreid met Continuous Innovation. Wij houden je op de hoogte van wat er speelt en wat er gaat spelen in de toekomst. En geven advies hoe daarmee om te gaan.
De belangrijkste reden waarom we onze nieuwe dienst in het leven hebben geroepen, is omdat onze klanten een andere focus hebben die niet per se ICT-gerelateerd is. Het bijhouden van innovaties is belangrijk, maar een ICT-manager is in zijn dagelijks werk vooral bezig met het beheren van de IT-omgeving. Wat er nu weer bedacht is op het gebied van bijvoorbeeld cloudtechnologie is van secundair belang.

Er is simpelweg te weinig tijd

Men vindt het echter wel belangrijk om bij te bijven, alleen is er simpelweg niet genoeg tijd. Maar het is voor de voortgang van het bedrijf of organisatie wél belangrijk om te weten wat er gaat spelen, nu en in de toekomst. Het kan namelijk van belang zijn voor het bepalen waar de investeringen naartoe moeten gaan. Dus hoe fijn zou het zijn als iemand dit allemaal voor je bijhoudt?
Heel fijn dus! Wij hebben echt gemerkt dat deze behoefte sterk leeft. Dat men het fijn vindt om regelmatig bijgepraat te worden over nieuwe updates en wat die mogelijk voor een impact hebben op hun systemen en op de organisatie in zijn geheel. Dit deden we dan ook wel, maar het was toch nog voornamelijk ad hoc.

Grip op innovaties en updates

Bedrijven kunnen nu dus op maandelijkse basis gebruikmaken van onze dienst Continuous Innovation, zodat het ingepast kan worden en onderdeel van de bedrijfsvoering wordt. Door IT-managers, CIO’s en andere belangrijke stakeholders als security officers en ambassadeurs op de hoogte te houden van welke ontwikkelingen er zijn en wat je daarmee kunt doen, helpen we hen om grip te houden op al die innovaties en updates. Zo voorkom je dat eindgebruikers geconfronteerd worden met nieuwe features die ineens beschikbaar zijn na de update. Want anders wordt de servicedesk overstelpt met vragen, terwijl men daar nog helemaal niet klaar voor is. Is er nog geen trainingsmateriaal beschikbaar en heeft men misschien zelf nog niet eens kennis kunnen maken met deze nieuwe functionaliteiten

Wij weten wat er aan zit te komen

Met Continuous Innovation kunnen we de klant daarin ondersteunen. We zijn Microsoft Gold Partner en hebben als een van de eersten toegang tot nieuws en updates. Bij Wortell weten we wat er aan zit te komen. En ook al kunnen we soms nog niet zeggen wát dat is (vanwege het Non-Disclosure Agreement dat we hebben getekend), kunnen we wel adviseren om bijvoorbeeld nog even te wachten met een overstap of aanschaf van nieuwe systemen.
We adviseren over welke impact op de organisatie bepaalde innovaties zullen gaan hebben en hoe er het best gehandeld kan worden. We willen onze klanten een advies op maat geven en niet de boel over de schutting gooien. We kennen onze klanten en we leren ze ook steeds beter kennen. Op basis van Continuous Innovation en onze adviezen wordt ICT voorspelbaarder en beheersbaar voor onze klanten. Zodat ze betere strategische keuzes kunnen maken.

Een voorbeeld

Leerlingen en docenten gaan steeds meer digitaal samenwerken. Onderwijsinstellingen hebben ook steeds vaker Office 365 geïmplementeerd en gebruiken heel leuke oplossingen als Teams for classes diensten. Maar we zien ook dat het beheer van die oplossingen efficiënter kan met School Data Sync, een additionele service die Microsoft biedt bovenop Office 365. We leggen dan de werking uit en wat ze moeten doen voor de voorbereiding van de implementatie. Daarmee kan de onderwijsinstelling een afweging maken of het echt iets voor hen is. Wij kunnen daar uiteraard bij ondersteunen en het proces automatiseren. Dat is een voorbeeld van een verbetering in het beheerproces.
Ook ondersteunen we scholen bij hun streven om het beste uit iedere leerling te halen. Een school wil bijvoorbeeld hun leerlingenadviezen personaliseren. Daar is wel data voor nodig uit allerlei verschillende bronnen. In een werksessie kunnen wij dan adviseren om eens naar Power BI te kijken. Het draait dus zeker niet altijd om beheer, het gaat erom waar onze klanten mee bezig zijn in de praktijk, zoals goed onderwijs bieden. Mede dankzij Continuous Innovation kunnen ze dat daadwerkelijk realiseren.

We zetten de juiste filters aan

We willen dus niet alleen de focus leggen op de technologie, waar Microsoft allemaal mee bezig is. Maar juist om te helpen met het krijgen van inzicht hoe die technologie toegepast kan worden door de klant. Heel veel updates zijn voor een aantal klanten helemaal niet van toepassing. Die filteren we er dan uit. Zo kunnen we dus echt de focus leggen op wat toegevoegde waarde biedt als ze er meer mee gaan doen.

Cloud Advisor

Je kunt op twee manieren gebruikmaken van Continuous Innovation: Cloud Advisor en Cloud Manager. In het programma Cloud Advisor kan de klant 24/7 gebruikmaken van onze Service Desk en abonneert men zich op de Continuous Innovation themamodules Office 365 Ontwikkelingen en Office 365 Usage en Analyse. Daarbij mogen ze ook iedere maand kiezen uit andere modules daar bovenop, zoals Security & Compliance, Windows 10, Admin Center en End-user & Adoptie.

Cloud Manager

Cloud Manager is hetzelfde als Cloud Advisor, maar we nemen dan ook het beheer van de on-premise omgeving of de cloudomgeving van de klant over. Daarmee streven we naar een 100% ontzorging van de klant.
"Het mooiste van Continuous Innovation vind ik het persoonlijke karakter"
We gooien het niet over de schutting, we sturen het niet via e-mail rond, nee we komen langs. Elke maand gaan we langs bij de klant op locatie om in ieder geval de Office 365 ontwikkelingen en de usage updates door te nemen. En als we dan samen met jou een bepaalde innovatie gaan doorvoeren, dan doen we dat niet vanuit de techniek. Mijn collega Marjolein vertelt hierover in haar blog.