Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Het thuiswerken gaat goed, maar wat doe je met de telefooncentrale?

Blogs
Jeroen Bastiaansen
30-3-2021

Tijdens de pandemie is thuiswerken binnen veel organisaties (noodgedwongen) de norm geworden. Dit heeft verschillende logistieke uitdagingen met zich meegebracht. Een daarvan is bellen: een telefooncentrale neem je niet 'even' mee naar de thuiswerkplek. Natuurlijk zijn medewerkers mobiel bereikbaar, maar niet iedereen heeft een smartphone van de zaak. Bovendien staat het een stuk professioneler als je bereikbaar bent op je vaste nummer. Maar hoe maak je dit mogelijk wanneer je medewerkers niet op kantoor zijn?

6x slim bellen met Microsoft Teams

Werk je met Microsoft 365? Dan beschik je eigenlijk al over een oplossing: een telefooncentrale in de cloud. De techniek is vaak onder de motorkap aanwezig. Stel je alles één keer goed in, dan kan je het hele telefoonverkeer op een tijds- en plaatsonafhankelijke manier via Microsoft Teams laten verlopen.

Waarom je dit zou doen? We beschrijven zes manieren waarop je Microsoft Teams op een slimme manier kan inzetten om te bellen!

  1. Wil je dat een serviceaanvraag altijd direct wordt beantwoord? Of dat een salesvraag nooit tussen wal en schip valt? Met Microsoft Teams kan je het hoofdnummer én de afdelingsnummers onderbrengen in slimme routeringen. Zo zorg je voor een optimale bereikbaarheid van jouw organisatie.
     
  2. Via Microsoft Teams zijn al je medewerkers bereikbaar op hun eigen vaste nummer op een apparaat naar keuze. Wanneer zij iemand bellen, wordt hun persoonlijke nummer of het nummer van je organisatie getoond. En zijn ze niet bereikbaar, dan beschikken ze over een zakelijke voicemail — net als bij je huidige telefooncentrale.
     
  3. Heb je last van omgevingsgeluiden, dan kan je een door Microsoft gecertificeerde headset gebruiken. Ben je bang dat deze een ‘bad hair day’ veroorzaakt? Dan maak je alleen gebruik van je vergaderspeaker. Heb je liever een ouderwets telefoontoestel met krulsnoer op je bureau? Geen zorgen: dit kan je gewoon gebruiken in combinatie met Microsoft Teams. Omdat Microsoft Teams geen one-size-fits-all-oplossing is, biedt het voor ieder wat wils.
     
  4. Een bestaand contact bellen? Er is integratie met je persoonlijke adresboek welke gekoppeld is aan jouw mobiele telefoon, zodat je zakelijke relaties die je normaal gesproken met je mobiele telefoon nu met je vaste nummer kan bellen. Het voordeel hiervan is dat je jouw vaste nummer kan routeren tijdens afwezigheid ipv altijd bereikbaar zijn op je mobiel. Privé en zakelijk gescheiden dus.
     
  5. Moet je een collega raadplegen? Voordat je belt, kan je zijn of haar status even bekijken. Zit je collega in een meeting, dan kan je even via de chat aankondigen dat je een vraag hebt. En als je een 'do not disturb'-status ziet, plan je de call op een later moment in. Zo ben je allebei een stuk productiever.
     
  6. Collega's of externe partners toevoegen aan een Teams-gesprek doe je in een handomdraai binnen Microsoft Teams. En een groepsgesprek breid je eenvoudig uit met video en content. Want in tegenstelling tot een traditioneel telefoongesprek is Microsoft Teams niet eendimensionaal. Het resultaat: efficiënte communicatie en samenwerking!

Bellen met Teams: volledige ontzorging nodig?

Met Teams Calling van Wortell word je volledig ontzorgd. Wij bieden een aantal standaardcomponenten, zoals toegang tot het publieke telefoonnet, de juiste Microsoft 365-licenties, de inrichting van openingstijden, wachtrijen en keuzemenu's en toegang tot een eigen dashboard voor inzicht in het telefoonverkeer. Desgewenst kan je ook gebruikmaken van add-ons voor onder andere receptie, contactcenter en wallboards.

Onze auteur

Jeroen Bastiaansen

Over 20 years ago I started working in the ICT industry because it is my passion to help people to be more successful in their work. I specialize in Unified Communications solutions from the Microsoft suite. These solutions enable companies to collaborate and communicate more successfully with colleagues, customers, suppliers and other chain partners. With my broad experience in the telecom sector and Microsoft (business) applications, I am a discussion partner for technicians, business owners and management.