Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

ISO 9001 voor Wortell Services

Blogs
27-7-2015

The eagle has landed!

Een tijdje geleden schreef ik een blog over het feit dat wij bezig waren met het herinrichten van ons Services team om zo de begeerde ISO 9001:2008 certificering te behalen.

Ondertussen kan ik mededelen dat de certificering behaald is. Hier zijn wij heel erg trots op! Na een aantal - toch spannende - audit dagen kunnen wij nu zeggen; we zijn gecertificeerd!

Certificeren is niet alleen eenmaal behalen en dan klaar, maar staat ook in het teken van behouden. Om deze certificering te behalen hebben wij al onze processen een assessment laten ondergaan en aangepast waar nodig. ISO 9001 stelt duidelijke regels op op het gebied van kwaliteit. Dat is waar wij alles voor doen, voor de Happy Customer! Kwaliteit leveren aan onze klanten.

Kwaliteitshandboek

Momenteel hebben wij een uitstekend kwaliteitshandboek opgebouwd welke door alle collega’s gebruikt wordt. Dit handboek bevat de kwaliteit-, management- en operationele procedures om zo te leveren aan onze klanten wat er afgesproken is.

Op meerdere dagen is er een externe auditor langs gekomen om ons handboek te onderzoeken en te toetsen of alle zaken die hierin vermeld staan ook echt zo geimplementeerd zijn. Je kan namelijk wel stellen dat je iets doet, maar het daadwerkelijk volgen van de regels is vele malen belangrijker. Hiervoor zijn ook diverse collega’s van verschillende afdelingen geinterviewed over hun werkzaamheden binnen de bepaalde processen.

Volgens de auditor zag het kwaliteitshandboek eruit om door een ringetje te halen en gingen de interviews perfect en dat maakt ons trots! Na de audit hebben wij geen verdere aanbevelingen gekregen die verplicht doorgevoerd moeten worden.

Continu blijven verbeteren

Zijn we nu klaar? Nee. Het ISO 9001 certificaat is een ongoing iets. Wij zullen onszelf continu blijven verbeteren en onze processen efficiënter maken waar mogelijk. Dit gebeurt in alle levels van onze organisatie.

Een van de voorbeelden waar wij bijvoorbeeld al mee bezig zijn is het tevredenheidsonderzoek. We vinden het heel belangrijk om te weten wat onze klanten van ons vinden. Hiervoor heeft Wortell een app ontwikkeld die dit mogelijk maakt.

Bij alle afgesloten aanvragen wordt sinds enige tijd een onderzoek meegestuurd (1 vraag en de mogelijkheid om een bericht achter te laten). Wij willen iedereen vragen om ons te laten weten wat je vindt van de afgesloten behandelde aanvragen en waar eventuele verbetering in zit. Onze dienstverlening optimaal kunnen afstemmen op al onze klanten is ons uiteindelijke doel. En hier kun jij wellicht een bijdrage aan leveren.