Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Minder handelingen, meer tijd: verrijking van Debble Zorg helpt zorgmedewerkers nóg meer te focussen op kerntaken

Verreweg de meeste zorgmedewerkers zitten in het vak om een duidelijke reden: ze willen mensen helpen. Administratie en digitalisering zijn voor hen een noodzaak. Het liefst houden zij zich helemaal niet met dit soort zaken bezig, want daardoor hebben ze minder tijd om zich te focussen op het menselijke aspect. Maar in deze tijd ontkomt niemand er meer aan. Daarom vragen ze om de op één na beste optie: ze willen administratieve taken zo snel en efficiënt mogelijk kunnen verrichten.

Minder handelingen leiden immers tot tijdbesparing, waardoor zorgmedewerkers zich kunnen richten op hun kerntaken: goede zorg leveren en zoveel mogelijk aandacht geven aan mensen. Daarvoor heb je een platform nodig waarmee de administratie op rolletjes loopt en dat het zorgmedewerkers zo makkelijk mogelijk maakt.

In dit kader heeft Wortell nu een flinke stap gezet — in samenwerking met een klant. Wat houdt deze stap in? En hoe zijn zorgmedewerkers hiermee geholpen? In deze blogpost leggen we het uit!

Integratiekoppeling: Debble Zorg verder vereenvoudigen voor zorgmedewerkers

Debble is de 'voorkant' van de moderne werkplek, waar individuele medewerkers toegang krijgen tot applicaties, documenten, informatie en nieuws. Binnen Debble bestaan diverse modules. Zo is er Workplace (een social intranet), maar ook de kennisbank (waar medewerkers allerlei relevante documenten eenvoudig kunnen naslaan).

Speciaal voor de zorgsector heeft Wortell een specifieke variant met een aangepaste prijs gecreëerd: Debble Zorg. Omdat dit een dienst is, verbeteren en verrijken we de functionaliteit continu. Op basis van deze onderliggende gedachte hebben we nu samen met een klant een integratiekoppeling met het elektronische documentendossier (ECD) van Nedap ontwikkeld.

Waarom? Nedap heeft ONS als ECD-pakket en de meeste zorginstellingen gebruiken dit. Met deze integrale softwaresuite kunnen zij administratieve taken voor zorgmedewerkers namelijk vereenvoudigen.

Diverse klanten van Wortell gaven aan dat zij blij waren met Debble Zorg, maar dat ze hun medewerkers graag nóg beter wilden ondersteunen en faciliteren middels een integratie. Binnen ONS hebben medewerkers namelijk ook allerlei taken, activiteiten en dossiers. De vraag van deze klanten: 'Kan Wortell zo'n integratie ontwikkelen?'

Daarmee zijn we aan de slag gegaan. Onze inspanningen hebben geresulteerd in een nieuwe widget binnen Debble Zorg die voor de individuele zorgmedewerker een koppeling maakt met ONS. Het doel was om medewerkers snel inzicht te geven in hun werkdag en ze eenvoudig aanvullende gegevens te laten opzoeken. Vanuit die gedachte hebben we gefocust op twee componenten: cliënten en teamroosters.

Nedap ONS x Debble Zorg

Bekijk de integratie met Nedap

We hebben Nedap ONS geïntegreerd binnen Debble Zorg. Benieuwd hoe dat eruit ziet en werkt? Lees verder.

Meer gemak met twee gloednieuwe widgets

Wanneer zorgmedewerkers inloggen, zien zij allereerst een overzicht met relevante nieuwsberichten. Wanneer ze een beetje naar beneden scrollen, komen ze de widget tegen. Daarin staat een lijst met hun individuele taken. Wat moet je je daarbij voorstellen?

Cliëntgegevens altijd bij de hand

De widget 'Mijn Cliënten' toont de cliënten van de ingelogde gebruiker. Dit betekent dat je als zorgmedewerker de informatie te zien krijgt die specifiek op jouw cliënten van toepassing is, zoals naam en verblijfadres. Klik je op een cliënt, dan komen er meer gegevens tevoorschijn, waaronder geboortedatum en leeftijd. Aandachtspunten springen direct in het oog, want deze worden getoond in een banner. Je kan ook meteen doorklikken naar het dossier in Nedap. Handig, want dat scheelt je veel handelingen en tijd!

De meest actuele planning in één overzicht

Roosters en planningen veranderen continu in zorgland. Niet altijd even praktisch, want het is onbegonnen werk om elke wijziging via WhatsApp door te geven aan je collega's (zeker als je meerdere locaties hebt!). De widget 'Mijn Rooster' biedt de mogelijkheid om het rooster van vandaag direct in te zien. Terug- en vooruitkijken kan ook.

Een dag wordt getoond in shifts, waarbinnen je alle bezoeken kan zien. Een shift kan je openklappen om meer informatie te bekijken. Denk aan het team waarmee je samenwerkt en de duur van een bezoek. Vroeger moest je doorklikken als je dit soort zaken wilde opzoeken, omdat deze in andere applicaties staan. Wij hebben ze echter naar de 'voorkant' (Debble Zorg) getrokken, zodat je als individuele gebruiker alle voor jou relevante informatie in één overzicht hebt. Dat bespaart je een hoop werk en frustratie.

Op naar nieuwe mijlpalen! Wat zijn jóuw ideeën?

De twee nieuwe widgets maken het werk van zorgmedewerkers een stuk gemakkelijker. Ben je al klant van Wortell, dan kun je hier vanaf nu zonder extra kosten gebruik van maken. En nieuwe klanten krijgen van meet af aan een nóg volledigere Debble Zorg-omgeving.

Maar Wortell zou Wortell niet zijn als we niet telkens vooruit zouden denken. Voor ons is dit eigenlijk een eerste ontwikkeling. Nu we de twee widgets beschikbaar hebben gesteld, zijn wij alweer bezig met vervolgstappen: welke aanvullende widgets en andere zaken kunnen we bouwen om wéér nieuwe mijlpalen te bereiken?

Deze vraag beantwoorden we graag in samenspraak met onze klanten. We hebben de integratieontwikkeling ook ontwikkeld omdat klanten hierom vroegen. Co-creatie en partnerschap staan voor ons altijd centraal. Daarom kunnen we niet wachten om het gesprek met jou aan te gaan, zodat we samen kunnen bekijken op welke vlakken nog meer winst te behalen valt.

Heb jij ideeën die je graag aan ons wilt voorleggen? Neem dan gerust contact met ons op!

Debble Zorg

Wij hebben een draaiboek voor je liggen!

Aan de slag met een intranet binnen de Zorg