Ga naar content
Wij zijn de #1 Microsoft partner
#1 Microsoft partner van NL
Console Trainingen Werken bij

Hoe werkt Azure MVP Robert aan het optimaliseren van onze dienstverlening aan jou?

Een kijkje achter de Wortell-schermen

Bij Wortell werken we dag in, dag uit aan de beste oplossingen voor onze klanten. Constante doorontwikkeling en optimalisatie zijn in dat kader essentieel. Hierdoor blijven we zorgen voor een uitstekende dienstverlening aan onze klanten. 

Benieuwd naar de manier waarop wij daarbij te werk gaan? Azure MVP Robert Prüst, die inmiddels vier jaar werkzaam is bij Wortell, licht een tipje van de sluier: “Ik neem onze diensten onder de loep om deze te verbeteren en verder te automatiseren. Ik maak tooling voor onze klanten én oplossingen die onze interne processen optimaliseren, zodat onze dienstverlening nog beter wordt.” 

Benieuwd naar wat dit inhoudt? In deze blogpost deelt Robert drie projecten om dat te illustreren! 

1. Stabiele klantomgevingen zónder handmatig werk 

“Voor ons monitoring- en alerting-platform binnen Azure hebben we een oplossing gebouwd die volledig is ingericht op basis van policies,” vertelt Robert. “Het hele proces wordt automatisch uitgerold bij onze klanten én we houden het bij op basis van best practices van Microsoft.” 

Rolt Wortell of de klant iets nieuws uit, zoals een virtuele machine? Dan sluit de monitoring daar automatisch op aan. “Zo blijft de omgeving stabiel voor onze klanten, zonder dat hier handmatig werk bij komt kijken,” zegt Robert. “Alles gebeurt volgens het beleid. Dat zorgt voor rust en betrouwbaarheid.” 

2. Heldere communicatie en continue optimalisering rondom SLA’s 

Om precies te zien wat er daadwerkelijk in klantomgevingen draait, heeft Wortell een rapportage voor intern gebruik. “Dit geeft ons een duidelijk overzicht,” zegt Robert. “We varen niet op onderbuikgevoel, maar op data. Zo weten we welke resources binnen de SLA vallen en welke mogelijkheden er nog zijn.” 

Deze informatie opent de weg naar concrete gesprekken met klanten. Robert: “Stel, 24/7 monitoring op een virtual machine valt binnen onze afspraken. Op zondagnacht gaat de omgeving plat. De rapportage geeft dan een overzicht van de resources die beschikbaar zijn binnen jouw huidige SLA én laat zien met welke resources je je SLA kunt aanvullen. Zo kunnen we zeer transparant communiceren over SLA’s en duidelijk advies blijven geven aan onze klanten, waardoor we onze dienstverlening continu optimaliseren.” 

3. Meer controle over je beleid 

Momenteel is Robert druk bezig met het cloud-management-platform van Wortell: “Wij willen het volledige beleid voor onze klanten centraal beheren binnen Azure, in code.” 

Waarom Wortell dit belangrijk vindt? “Soms stellen verschillende medewerkers of zelfs derde partijen bepaalde punten in,” vertelt Robert. “Na verloop van tijd raakt beleidsinformatie versnipperd. Wij willen zorgen dat policy management volledig in code staat. Zo krijg je overzicht én controle. Wil je bijvoorbeeld weten welk beleid je op welke niveaus hanteert, dan kun je dat op één plek terugvinden.” 

Wat als er iets verandert in je beleid? “Dat kunnen we zien en terugkoppelen,” zegt Robert. “We gaan van aannames naar feiten. Dit helpt ons om betere aanbevelingen te doen. Ook kunnen we klanten helpen om bepaalde compliance- en securityfouten te voorkomen.” 

Dit initiatief benadrukt het belang van de Azure Expert MSP-certificering die Wortell onlangs behaalde: “Bij deze certificering gaat het erom dat je controle hebt over je processen en automatisering. Dat is precies wat wij voor onze klanten willen bereiken. Zodat zij makkelijk en efficiënt kunnen werken!” 

Onze auteur

Robert Prüst

Robert Prüst is Microsoft MVP, Microsoft Certified Trainer en Developer bij Wortell. Met zijn diepgaande kennis van Microsoft-technologie helpt hij organisaties om innovatieve oplossingen te bouwen en effectiever gebruik te maken van het Microsoft-ecosysteem. Naast zijn werk als developer deelt hij zijn expertise actief als trainer en communityspreker. Zijn passie ligt in het combineren van technologie en praktijk, waarbij hij organisaties ondersteunt in hun digitale transformatie en professionals inspireert om hun kennis te verdiepen en te delen.