Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Verbind uw klanten door middel van digitale transformatie

Blogs Git
2-9-2018

In een tijd waarin digitale technologieën zich razend snel ontwikkelen, is het als bedrijf belangrijk om niet alleen hierop in te spelen, maar ook slim gebruik te maken van de vele nieuwe mogelijkheden om uw business beter in te richten.

In de komende blogserie leggen wij u uit hoe u dit kunt doen volgens de vier pijlers van de digitale transformatie:

  • klanten verbinden
  • werknemers de juiste middelen bieden
  • bedrijfsprocessen optimaliseren
  • transformatie van producten en diensten.

In deze eerste blog vertellen wij hoe u uw klanten nog beter kunt verbinden met uw business.

 

De kracht van merkbeleving

Als bedrijf is het belangrijk om telkens weer onderscheidend te zijn. En een van de beste manieren om dit te doen, is door het contact met uw klanten te versterken. Door de klant meer te betrekken bij uw product of dienst, vindt u niet alleen meer nieuwe klanten, maar komen huidige klanten ook weer sneller bij u terug.

Merkbeleving is een onmisbaar aspect in het scheppen van een band met uw klanten. Ziet uw website er goed uit en weten klanten hoe zij informatie kunnen vinden? Is het klantenportal overzichtelijk? Zijn er apps beschikbaar die het voor klanten nog makkelijker maken om van uw diensten gebruik te maken?

 

Dashboards en chatbots voor persoonlijk contact

Een van de manieren om uw klanten beter te bedienen is door het inzetten van dashboards. U kunt bijvoorbeeld dashboards inzetten om data van uw klanten overzichtelijk te maken, de customers journey van de klant te volgen of de klanttevredenheid te monitoren. Zo krijgt u beter inzicht in de wensen van uw doelgroep. Maar met persoonsgebonden dashboards kunt u er ook voor zorgen dat uw klanten direct toegang tot een dashboard krijgen, om de interactiviteit tussen klant en medewerker te optimaliseren.

Chatbot technologie

Ook machine learning kan worden ingezet om uw klanten beter te betrekken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bot-technologie, waarbij een chatbot vragen van de klanten beantwoord. Zo krijgen mensen snel antwoord op hun vragen en krijgen ze het gevoel dat ze ‘persoonlijk’ worden geholpen. En dat kan net het verschil maken in de beleving van de klant. En het scheelt natuurlijk ook uw klantenservice enorm veel tijd.

 

Wilt u uw klanten verbinden?

ETTU helpt u graag. Wij denken met u mee, zodat u onderscheidend blijft. Tijdens een inspiratiesessie kijken wij hoe we uw klanten beter kunnen verbinden met uw business en met onze unieke projectaanpak gaan we vervolgens de doelen samen met u realiseren. Meer weten? Neem contact met ons op.

 

Meer over Git

Ga naar Wortell tekent voortaan digitaal met ValidSign
Blogpost / 9-4-2019

Wortell tekent voortaan digitaal met ValidSign

Waarom we gekozen hebben voor ValidSign? De data in ValidSign wordt gehost in de EU, waardoor er grip is op waar de data staat. Wel zo handig voor de...
Ga naar Adoptie dankzij de Digital Workplace Squad van VIVAT
Blogpost / 21-11-2017

Adoptie dankzij de Digital Workplace Squad van VIVAT

.tb_button {padding:1px;cursor:pointer;border-right: 1px solid #8b8b8b;border-left: 1px solid #FFF;border-bottom: 1px solid #fff;}.tb_button.hover {bo...
Ga naar Digitaal in de groensector?
Blogpost / 31-10-2017

Digitaal in de groensector?

Als je kijkt naar de digitale transitie, en wat daarvoor nodig is - dan zie je dat eigenlijk iedereen beter met elkaar wil communiceren.
Ga naar Digitale Transformatie en Data Lake, dé thema's op Microsoft Envision
Blogpost / 2-10-2017

Digitale Transformatie en Data Lake, dé thema's op Microsoft Envision

Microsoft Envision. Het evenement stond volledig in het teken van digitale transformatie en vond tegelijkertijd plaats met Microsoft Ignite.
Ga naar Wortell door Microsoft benoemd tot Digital Transformer
Blogpost / 5-7-2017

Wortell door Microsoft benoemd tot Digital Transformer

Tijdens het jaarlijks terugkerende Microsoft Government en Healthcare Partner evenement is Wortell in de prijzen gevallen. Digital Transformer Award 2...
Ga naar GeenPeil: Digitale Transformatie in de politiek
Blogpost / 6-12-2016

GeenPeil: Digitale Transformatie in de politiek

GeenPeil doet wat nog geen enkele andere politieke partij heeft gedaan. Elke 2de kamer keuze wordt een mini referendum. Digitale Transformatie in de p...
Ga naar Succes digitalisering motor achter reorganisatie ING
Blogpost / 3-10-2016

Succes digitalisering motor achter reorganisatie ING

Digitalisering is de motor achter een reorganiserende ING. gaat ING dit echter wel volhouden met nieuwe toetreders als BUNQ en Knap?
Ga naar GigJam: Een kijkje in de (nabije) toekomst van digitaal samenwerken?
Blogpost / 8-7-2016

GigJam: Een kijkje in de (nabije) toekomst van digitaal samenwerken?

In deze blog geef ik een algemene beschrijving van wat GigJam is. De app is sinds kort als preview beschikbaar voor iedereen.