Ga naar content
Wij zijn de #1 Microsoft partner van Nederland
header_top_slogan_short
Console Werken bij

Waarom mensen bij Wortell op nummer één staan

Bij Wortell staat de mens op nummer één. Ons motto, 'We empower people', geldt niet alleen voor klanten, maar ook voor onze medewerkers. Hoe we daar precies invulling aan geven? Marlon Ranson – van den Berg, hr-regisseur bij Wortell, legt het uit in deze blogpost!

 

Unieke mensen zijn zichzelf

"Wij halen graag mensen in huis die uniek zijn," zegt Marlon. "Daarmee bedoelen we dat ze eigenzinnig, origineel en onderscheidend zijn. Maar ook dat ze het lef hebben om open te staan voor een afwijkende visie; om nét even anders te denken dan de rest en een stapje verder te gaan in hun gedachten en acties."

Waarom Wortell het liefst met unieke mensen werkt? "Dat zijn de mensen die uitdagen. Ze hebben energie, stellen kritische vragen en zijn niet bang om hun mening te geven. Kort gezegd, ze zijn zichzelf. Dat vinden we heel belangrijk: je moet op het werk niet anders hoeven te zijn dan thuis."

Dit laatste is ook voor Marlon zelf een belangrijke reden geweest om de afgelopen 14 jaar bij Wortell te blijven: "Het klinkt misschien cliché, maar Wortell voelt als mijn tweede thuis. Hier word ik gewaardeerd om wie ik ben en daarom ben ik er nog steeds."

 

Als je vooroordelen hebt, mis je de pareltjes

Deze benadering vindt haar wortels in de inclusiviteitsgedachte. "Bij Wortell vinden we het heel belangrijk dat iedereen zich welkom voelt," legt Marlon uit. "Wij sluiten geen mensen uit. Dit betekent dat we niet kijken naar leeftijd, geslacht, religie, culturele achtergrond, geboorteland of seksuele voorkeur. Als je dat wel doet, mis je de pareltjes. Diversiteit maakt een bedrijf juist zo interessant. In onze inclusieve organisatie zien wij verschillen als een verrijking."

In 2021 zijn de pijlen nóg meer op deze strategie gericht. "Onlangs is er een nieuw raadslid toegetreden tot onze raad van commissarissen, Cara Antoine. Zij zal zich alléén bezighouden met diversiteit en inclusiviteit. En in ons People and Culture-team gaan we dit jaar meer onderzoek doen naar deze twee thema’s."

 

Wij zijn wie we zijn door onze mensen

Waarom Wortell zoveel aandacht besteedt aan deze aanpak? "Wij zijn wie we zijn door onze mensen," zegt Marlon. Een veelgebruikte term binnen de organisatie die onlosmakelijk verbonden is met deze grondgedachte, is 'Wortell-groen': "Dit betekent dat je je hier echt thuis voelt; dat je energie krijgt van samenwerken; dat je de handen ineenslaat om hard te werken; dat je op elkaar kunt steunen. Samen zijn we Wortell. En we accepteren elkaar zoals we zijn."

Universiteit

Ook werken bij Wortell?