Cookie alert.

Deze website maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren.
Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

World Partner Conference 2016 Toronto – deel 2

Blogs
25-7-2016

Microsoft organiseert elke zomer een grote bijeenkomst voor de start van haar nieuwe boekjaar. Deze bijeenkomst heet de Microsoft Worldwide Partner Conference. Ik ben daar samen met 5 andere collega’s geweest. In de blog van vandaag de eerste echte conference dag. Je kunt ook mijn eerdere verslag over de zaterdag en zondag lezen.

Maandag 11 juli - Digital transformation

Al voelde het alsof we er al vele dagen op hadden zitten, begon vandaag de Conference pas echt! Om 8 uur zaten we (braaf, ruim op tijd) in het grote stadion, het Air Canada Centre; home of the Toronto Maple Leafes (hockey) en de Toronto Raptors (basketbal), maar voor deze dagen een soort van Microsoft walhalla! We hadden met z'n 4tjes super goede plekken recht voor het podium. Het wachten was op de opening en op Dennis en Natasja die Wortell vertegenwoordigden als 'Award Winners'. Zij mochten na het speciale Award Winners ontbijt het stadion al zwaaiend met Award Winners sjaals in lopen naar speciale Award Winners plekken! Zie het filmpje hiervan op Facebook, super gaaf!

De Keynote
De Keynote was voor mij als 'broekkie' voor dit soort events echt een hele happening. Mega podium, grote schermen, 20.000 man/vrouw, livemuziek en dan een Amerikaans 'amazing' sausje eroverheen!
--> TIP: De keynotes kan je hier online bekijken.

Microsoft CEO Satya Nadella opende met de missie van Microsoft: To 'Empower every person and every organization on the planet to achieve more'! En met de boodschap: "Microsoft has always been a partner-led company, and will always be a partner-led company." Satya's verhaal ging over het grote thema van de WPC week: Digital transformation. How to use technology to help customers empower their employees, optimize operations, transform products and market more effectively. Nog een mooie quote: The only thing constant, is change!

Digital Transformation in Microsoft thema's:

• Build the intelligent Cloud platform
• Create more personal computing
• Reinvent productivity & Business processes

Satya ging daarnaast dieper in op de product announcements van een week geleden over Microsoft Dynamics 365 en Microsoft AppSource. Lees -als je dit leuk vindt- meer op Satya's LinkedIn post van vorige week, Reinventing Business Processes. Verder zagen we o.a. de CEO van General Electric, Jeff Immelt on stage over hun partnership met Microsoft (focus op Azure & Enterprise Cloud applications) en zagen we hoe Japan Airlines de HoloLens inzetten voor training van hun staf. (heel gaaf!)

Mijn break-out sessies
Na de lunch, probleemloos georganiseerd voor 20.000 deelnemers (bizar!), was het tijd voor de break-out sessies in het MTCC. Omdat we met z'n 6-en waren hadden we allemaal onze eigen 'track'/ thema om te volgen. Binnen een thema kon je kiezen uit vele sessies. Mijn thema was 'lead' en ik kon kiezen uit tientallen HR / Talent Management / Marketing / Leadership sessies. Hieronder een kort overzicht van de door mij gevolgde sessies.
--> TIP: Vele sessies staan ook hier online.

• Creating stories that bring home the bacon: een korte sessie van een Britse dame van ResourceIT Consulting Ltd over het 'expert zijn' in jouw vakgebied door dedication, coaching & feedback, continually learning & developing, maar ook: proof! Showcasing you are expert. Hoe doe je dat? We moesten constant oefenen en in een paar zinnen vertellen over jezelf en je bedrijf, door antwoord te geven op de vragen: HOW are you expert? (wat is je bewijs, wat is uniek aan jou of je bedrijf). En de vraag: WHAT is your most amazing win? (waar ben je het meest trots op?). Haar tips zijn: tell a story, stories make people listen and remember you: Sell Them an Outcome so they Remember You! (STORY)

• Leading in a time of transformation: een grotere sessie gegeven door o.a. Chief Marketing officer en Head of HR van Microsoft Canada. Deze sessie was een combinatie van presentaties en gesprek met het publiek met als onderwerp het doorvoeren van een People (cultural) Transformation in je bedrijf. Verteld werd over Microsofts focus op een 'Culture founded in a growth mindset where everyone can grow and develop & potential is nurtured'. Hoe diversity in het team als belangrijker wordt gezien dan skills! En het belang voor leiders to: create clarity & direction, generate energy, bring calm, lead with empathy & deliver success. Daarnaast passeerden de principes van verandermanagement de revue: Vision, Allignment, Communication & Iteration.

• Insider Secrets for hiring: een recruitment sessie gegeven door een Amerikaans recruiter, wel interessant om te horen hoe anders sommige processen gaan in Amerika vergeleken met Nederland. Focus lag o.a. op waar kandidaten naar zoeken, op het interview team, en op functieomschrijvingen en het belang om daarin echt te omschrijven wat de kandidaat daadwerkelijk gaat doen, en wat wordt verwacht in de 1e maand, in de 1e 3 maanden, en in de 1e 6 maanden. Daarnaast werden onderzoeksresultaten getoond, waaronder deze interessante: '(…) survey shows that people who are most happy in their job, and most engaged with a company, see the direct connection between their role and business results.' Deze gelijk doorgestuurd naar Luc, leuke bevestiging van waar hij al mee bezig is; ons meer inzicht tonen!


De sessies waren heerlijk verspreid door de immens grote Noord en Zuid gebouwen van het MTCC met ontelbaar veel ruimtes. Dat betekende soms wel twintig minuten lopen (rennen), om een goed plekje in de volle zalen te kunnen bemachtigen. Het mooie daarvan was dat over de loopbrug van Noord naar Zuid de 'Wall of Fame' was, waar alle Partners op vernoemd waren die een Award hebben gewonnen. En dus wij ook! Super zichtbaar voor iedereen en voor ons een mooi TROTS gevoel bij het haasten tussen de sessies! Oh by the way, Luc en Danny zeggen dat ze vandaag ook nog op de foto zijn gegaan met Satya, maar ik heb het bewijs nog niet gezien… Wie gelooft het? :)

Aan het eind van de dag was het weer tijd om met de gehele Wortell clan present te zijn en te socializen met zoveel mogelijk Microsoft medewerkers bij de DX (Developer eXperience) borrel, georganiseerd door Microsoft NL in een echte Canadese tent: de Loose Moose.

De Canadese biertjes en snacks (mini hotdogs en hamburgers uiteraard) gingen er na zo'n lange en intensieve dag goed in, zodat we de tijd bijna vergaten en moesten haasten naar huis om snel om te kleden om wat frisser en netter voor de dag te komen. We waren namelijk uitgenodigd bij een diner met ongeveer 60 Nederlandse partners, georganiseerd door een aantal PSE's, waaronder onze Laura Bordewijk. Ook was Microsoft NL's Channel Sales Lead Bart van der Knaap aanwezig en hij deed een kort welkomst- en bedankwoordje voor ons Partners. Deze avond had een andere insteek, en was op een andere manier interessant. Danny, Natasja en Hans waren overigens het eerste deel van de avond ook nog bij de Enterprise Partners & Public sector borrel. Je begrijpt dat Uber blij was met onze business.

 

Meer over