Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Nieuwe technologie legt e-mailstroom aan banden

Blogs
24-11-2016

Ben jij zo’n medewerker die iedere dag in de auto stapt, naar kantoor rijdt - in de file staat - en aan het einde van de dag weer naar huis rijdt - en wederom in de file staat?

Of zo één die bij ieder gesprek met klanten of collega’s om de tafel gaat zitten. En dan van te voren de agenda mailt, een datum en tijdstip probeert te prikken via de mail, documenten ter informatie mailt en naderhand de notulen mailt, de geüpdatete notulen en vervolgens het actieplan. Hierbij wordt vanzelfsprekend veelvuldig gebruik gemaakt van de reply all-button.

Solution selling

Herkenbaar? Vast en zeker.
Vervelend? Absoluut.
De oplossing? Die heb ik voor je.

Jaren geleden las ik het boek ‘The New Solution Selling’. Hierin wordt beschreven dat heel veel organisaties niet weten dat ze een probleem hebben. Zij denken dus ook niet na over een oplossing. Door organisaties te laten zien welke mogelijkheden er zijn met betrekking tot efficiënter werken, zien zij in dat er een probleem is dat opgelost moet worden.

Onderdompeling in een wereld met oneindige mogelijkheden


In samenwerking met Microsoft organiseren wij zogenaamde Customer Immersion Experiences. Deelnemers denken dat ze naar een presentatie komen kijken, maar we zetten deelnemers juist aan het werk.

In de sessie vragen we deelnemers hun struikelblokken en benodigdheden te noemen. Vervolgens laten we hen ontdekken wat de mogelijkheden zijn. De eerder genoemde problemen van filerijden en de hoeveelheid communicatiestromen rondom een meeting zijn gemakkelijk op te lossen door gebruik te maken van bijvoorbeeld Skype for Business en Office 365 Groups.

Efficiënter werken is om de hoek

Na een Customer Immersion Experience gaan we een-op-een met de deelnemers in gesprek om te achterhalen waar de quick wins liggen: wat levert zoveel waarde op dat het gisteren al gedaan had kunnen zijn? Samen zoeken we een andere manier van werken.

Wat daarna kan volgen is een Envisioning. Dan kijken we naar de hulpmiddelen en technologie die nodig zijn om op een nieuwe manier te kunnen werken. Voor veel managers en medewerkers is het een eye-opener om te zien dat zij nog productiever kunnen zijn. Zij denken vaak niet aan oplossingen voor hun dagelijkse problemen. Wanneer zij echter inzien dat er oplossingen zijn voor de oneindige stroom aan e-mails, filerijden en chaos van informatie, is de stap naar efficiënter werken snel gezet.

Zit jij binnenkort ook weer gezellig met je gezin aan het avondeten?