Opslag in Dropbox vanaf Office 365 Enterprise uitschakelen

Met Office 365 Enterprise abonnementen kunnen gebruikers direct documenten aanmaken in Dropbox. Wortell raadt aan om deze optie uit te schakelen.

1 min Blog Martin Kras 17 november 2015

Microsoft maakt het mogelijk om met je Office 365 voor bedrijven abonnement documenten op te slaan in Dropbox. Dit staat vermeld in het Office 365 Message Center als je ingelogd bent als beheerder. Het wordt hiermee mogelijk om met Office Online een nieuw document te maken en deze op te slaan in Dropbox, in plaats van OneDrive voor Business. De vraag is of de meeste organisaties hierop zitten te wachten. We willen juist dat bedrijfsdocumenten binnen de beveiliging van Office 365 worden opgeslagen en beheerd en niet in (particuliere) cloud opslag.
Vanaf maandag 16 november is de optie voor aan en uitschakelen van opslag in third-party hosted storage beschikbaar in het Admin Center. Standaard is deze optie aangezet door Microsoft. Wortell raadt aan om deze optie uit te schakelen. Instellen van opslag in third-party hosted storage in Office 365 kan via het Admin Center | Choose Service Settings | select Office Online | Allow people to use third-party hosted storage services (On/Off).

Meer informatie en instructie staat op https://support.office.com/en-us/article/Enable-third-party-storage-in-Office-365-59302e31-e05b-4855-8c51-e980112ce0b9?ui=en-US&rs=en-US&ad=US.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om via Office Online (Word, Excel, PowerPoint, OneNote) om Dropbox toe te voegen en een document aan te maken, maar als de optie aan blijft staan zal dit binnenkort waarschijnlijk wel mogelijk zijn.

In de persoonlijke OneDrive (via https://office.live.com) werk het ondertussen wel.

Add Storage location in Office Online New in OneDrive and Dropbox

Deel je enthousiasme