Wortell pakt beste werkgevers keurmerk 2017-2018

Categorie zakelijke dienstverlening

Dit jaar deden wij met Wortell voor het eerst mee met het Beste Werkgevers Keurmerk 2017-2018 van Intermediair en Effectory. Binnen de categorie zakelijke dienstverlening zijn wij gewaardeerd met de hoogst mogelijke score van 3 sterren. Dit is fijn nieuws voor ons – en vooral voor onze werknemers – maar uiteindelijk ook voor u.

Natuurlijk is het leuk om bij de eerste deelname aan deze Werkgevers Award direct in de prijzen te vallen. Zeker als je weet hoe de scores tot stand komen. Alle medewerkers van bedrijven en organisaties die meedingen worden namelijk uitgenodigd om vrij en anoniem vragen te beantwoorden over jouw werkgeverschap. Op zes vlakken wordt je langs de meetlat gelegd:

  • Werkgeverschap;
  • Organisatietrots;
  • Organistierichting;
  • Werktrots;
  • Waardering;
  • Het benutten van talent.

De gemiddelde score binnen de zakelijke dienstverlening lag dit jaar op een 6,8.

Wortell scoort een 8,2

Gelukkig scoorden wij een 8,2. Factoren waar wij zwaar op “overscoorden” waren onder andere: plezier in het uitvoeren van werkzaamhedenwerkinhoudzingeving en de mogelijkheid om uit te blinken. Natuurlijk is goed scoren als werkgever ook een wisselwerking. Wij trekken de goede mensen aan en uitstekende professionals hebben meestal plezier in hun werk. Toch blijven wij zelf ook altijd nadenken over de vraag: waarom lukt het ons steeds weer om de leukste mensen aan te trekken en te behouden?

Uiteraard is de vijver waaruit wij wissen vrij overzichtelijk: de beste high skilled Microsoft professionals. Maar wat wij ook doen is: werknemers behandelen zoals wij klanten behandelen.
In ons geval betekent dat: degelijk pre-boarden. Net zoals wij klanten goed leren kennen voordat we aan het werk gaan, ontmoeten wij ook onze teamgenoten vrij intensief voordat zij echt beginnen en door de Wortell “wasstraat” gaan. Via ons buddy- en mentorsysteem leren nieuwe employees iedereen kennen en worden ze wegwijs gemaakt in onze Wortell werkwijze.

Een van de belangrijkste dingen die wij bij klanten doen – gedurende een opdracht  blijven monitoren of alles wel naar wens gaat – doen we zelf ook doorlopend met onze werknemers. Neem ons NPS-onderzoek naar medewerkerstevredenheid per project. Hierin worden ook zaken als zingeving, ambitie en doorgroei wensen bijgehouden.

Niet voor niets is ons motto: “Intern beginnen is extern winnen!”

Tot die tijd wordt ons werkplezier er niet minder om – en daar plukken onze klanten de vruchten van.

Deel je enthousiasme