Eigen focus

Eigen focus

Met de invoer van zelforganiserende teams geven we teams een focus. Een focus in een product en de daarbij behorende klantenset die deze dienst afneemt. Door focus te bieden kunnen we doorontwikkeling stimuleren en daarmee de klanten van morgen creëren.

Karakter

We vinden het belangrijk dat ieder team zijn eigen identiteit, naam en karakter heeft en dat het vooral niet te groot is. Daardoor blijft het overzichtelijk. Binnen dit team is geen plek voor management en wordt met elkaar bepaald wie welk project oppakt. Kortom, in dit team staan de werknemers zelf, met hun team, aan het roer van hun eigen ontwikkeling.

Eigen identiteit

Maar we gaan veel verder. We laten teams hun eigen identiteit, teammotto en teamnaam bepalen. Dat is belangrijk voor het vormingsproces. Een eigen identiteit en wellicht een eigen logo geeft een team iets om trots om op te zijn. Je wilt als persoon ergens bij horen. Niets is zo fijn om bij een team te horen dat je zelf hebt opgebouwd. Ruimte geven, niet bang zijn dat een identiteit niet past bij de corporate identity, niet bang zijn dat het logo niet aanslaat bij de organisatie. Laat teamleden vrij om te bepalen. Bewaak de uitkomsten wel uiteraard.