Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Close the Gap, de Wortell game.

 

Speel de game direct

 

 

Stage bij Wortell

Bij Wortell verwelkomen we met grote regelmaat stagaires. Super leuk om mee te werken want ze zijn leergierig, ambitieus, reteslim en ze houden je jong. Het afgelopen halfjaar had ik het genoegen om Léon Imanuel te begeleiden. Student Game Development aan de HVA. De stage bestond uit een afgekaderde opdracht. Binnen 6 maanden een volwaardige game ontwikkelen, en nee, dat doe je natuurlijk niet zomaar.

Uitdaging

De game industrie is niet onze business, dus er lag een mooie uitdaging om dit koppelen aan de missie en doelstellingen van Wortell. Met deze gedachte als uitgangspunt hebben we het game concept uitgewerkt.

Het gat verkleinen

Onze missie is om mensen in hun kracht te zetten met technologie. Het is daarbij ons doel om het gat tussen de eindeloze mogelijkheden die tot onze beschikking staan, en de mate waarin mensen en bedrijven hier gebruik van maken, zo klein mogelijk te maken.

Game concept

Op basis van ons doel om dat gat te verkleinen is er een game concept bedacht en een main mechanic gebouwd. Daaromheen heeft Léon vervolgens een volledig game design gemaakt. Het concept wordt tijdens de introductie in de game verder uitgelegd. PS Star Wars fans letten jullie op?

Léon Imanuel

"De volledige game is gebouwd in Unity, een game engine tool. Ik ben begonnen met het prototypen van de main mechanics en hierop ben ik steeds verder gaan uitbreiden. Door middel van user tests heb ik feedback gekregen en toegepast in de ontwikkeling van de game."

Léon als tweede van rechts samen met studiegenoten.

Azure technieken en Unity

Léon vertelt zelf verder: “De game beschikt ook over een leaderboard die de scores van de beste spelers onthoudt. Hiervoor heb ik Azure technieken samen laten werken met Unity. Zo heb ik een Azure Cosmos database gemaakt en deze verbonden aan de game in Unity. Een hele klus, maar met hulp van de Azure experts bij Wortell is het uiteindelijk goed gelukt en hier heb ik veel nieuwe dingen van geleerd."

Waypoints, universums en ufo's

"Het art en UI design is voor mij ontworpen en heb ik vervolgens zelf geïmplementeerd in de Unity engine. Dit plus alles wat zich in de game afspeelt heb ik handmatig geprogrammeerd in Unity. Denk aan het systeem van de waypoints, de besturing van de rakket, het trekken van de universums, de manier waarop de ufo’s je volgen. Overal zitten speciale Game Development technieken achter die ik heb geleerd op school of vanuit mezelf door middel van onderzoek/turorials."

"Ik ben trots op de game en de tijd die ik bij Wortell heb beleefd, aldus Léon!"

Nieuwsgierig geworden?

De game staat live en kan hier gespeeld worden.

Onze auteur

Tom de Bakker

Digital Marketing | Brand Management | Business Design | Value Proposition Development | ABM Campaigns | Lead generation.

We help organizations to stay ahead in their fast changing business environment through the smart use of new technology.

Wortell. We empower people.