Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Groei mét behoud van cultuur: wat ‘maakt’ ons Wortell?

In de afgelopen jaren is Wortell flink gegroeid. Bij veel organisaties gaat dat gepaard met een vermindering van het menselijke aspect. Omdat bij ons de mens altijd centraal heeft gestaan, zijn wij juist nú extra alert op het behoud van onze cultuur. ‘We Empower People’ is en blijft ons motto!  

In dat kader zoeken we steeds weer de verbinding met elkaar op. Hoe we dit doen, leggen we in deze blogpost uit middels enkele voorbeelden. 

Samen uit, samen thuis (of op kantoor): de kracht van verbinding 

Hybride werken is helemaal van deze tijd. Sommige mensen lopen vaak rond binnen onze kantoormuren, terwijl we anderen vrijwel alleen via Microsoft Teams zien. Ons doel: zorgen dat iedereen optimaal kan werken én zich verbonden blijft voelen. Met Wortell als bedrijf, maar vooral ook met elkaar. Daarom organiseren we bijvoorbeeld een wekelijkse Company Update om alle Wortellers even bij te praten. En op onze maandelijkse All Together-borrels ontmoeten mensen elkaar op een informelere manier. Daarnaast sturen we veel updates rond en houden we regelmatig een kennisevent voor (groepen) medewerkers. 

Wanneer mensen bij ons starten of weggaan, besteden we daar aandacht aan. Nieuwe Wortellers gaan bijvoorbeeld door een wasstraat. Daarbij volgen ze in korte tijd een reeks van sesies om onze organisatie snel en goed te leren kennen. Mensen die uit dienst gaan, kunnen rekenen op een offboardingsproces: in overleg met hun team en HR kiezen zij zelf een passend afscheid. 

Dat dit kan resulteren in een ware happening, bleek toen de vierde collega in de Wortell-geschiedenis onlangs met pensioen ging: onze thuisbasis in Lijnden — ‘de kerk’ — zat bomvol met collega’s én gepaste cadeaus die we speciaal voor haar hadden uitgezocht. Ze werd uitgezwaaid met een erehaag met grote sterretjes. Een onvergetelijke dag waarmee zij haar Wortell-hoofdstuk mooi kon afsluiten! 

Een beleving blijft je bij! 

Vier je je 5-, 10-, 15- of 20-jarige jubileum bij ons? Dan geven wij je een ervaring. Een geldbedrag extra op je rekening vergeet je zó. Maar een weekendje Efteling of Disney World óf een verzorgd spaweekend blijft je bij. 

Dat belevingen belangrijk zijn bij Wortell, blijkt ook uit de teamuitjes. Per maand krijgt elk team per persoon een bepaald budget. Het team mag dit gebruiken om samen iets leuks te ondernemen. Veel Wortellers kiezen ervoor om het budget op te sparen voor een groter uitstapje. Zo is één team ooit op het vliegtuig gestapt voor een eendaagse whiskyproeverij in Schotland! 

Kernwaarden van Wortell(ers) 

Bij Wortell hanteren we drie kernwaarden: A (All together), B (Business excellence) en C (Customer intimacy). ‘A, B, C’, dus. Bij elke sollicitatie kijken we of een kandidaat zich hierin kan vinden. We focussen in eerste instantie op iemands ambities, visie en vermogen om samen te werken. Hoe je in het leven staat, is belangrijker dan je kennis en vaardigheden. 

En zo vinden we keer op keer échte Wortellers in de dop: mensen die verbinding en menselijkheid vooropstellen. 

Spreekt onze filosofie je aan en ben jij klaar om het allermooiste hoofdstuk van je leven te schrijven? Kijk dan eens of een van onze vacatures iets voor je is. 

Onze auteur

Natasja van Doorn

Head of People & Culture

Onze mensen zijn de kracht en inspiratie van onze organisatie. Ze zijn trots op hun werk en maken voortdurend het verschil. Mensen staan bij ons altijd op de eerste plaats; alleen zo blijven ze tot de top van hun vakgebied behoren. Het zijn tenslotte tevreden en trotse medewerkers die zorgen voor tevreden en trotse klanten. Dankzij een open, transparante communicatie en ondernemersdrift bouwen zij een relatie op met de klant. Voortdurend op zoek naar de beste en meest toepasbare oplossing. En te herkennen aan een continue zoektocht naar verdere verbetering van zichzelf en anderen. Het ‘wij-gevoel’ is daarbij belangrijk. Zo maken we het verschil voor onze klanten.