Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Meerdere trajecten, één proces: wat houdt de SPRINT-methode van Wortell in?

Bij Wortell doorlopen we allerlei soorten trajecten met klanten. Of het nu gaat om het implementeren van cybersecurity of het inrichten van de moderne werkplek, wij vinden het belangrijk om qua volgorde en stappen eenzelfde proces te hanteren. Daarom gebruiken we altijd onze SPRINT-methode: met Strategie, Prioritering, Readiness, Implementatie, het Nieuwe Werken en Transformatie creëren we een logische flow en een voorspelbaar proces voor alle betrokkenen.

De SPRINT-methode doorlopen we in vier fases. Welke dit zijn, leggen we in deze blogpost uit!

1. Strategie en prioritering

Een goed begin is het halve werk. Daarom vertalen we eerst je visie naar een helder einddoel en helpen we je met de strategie die je moet voeren om dit te bereiken. Dit doen we middels een Envisioning, waarbij we bepalen welk pad we met je gaan bewandelen, welke acties we daarvoor moeten uitvoeren, hoeveel het gaat kosten en hoe lang dit zal duren. Oftewel, in deze fase leggen we een solide basis, zodat je alle trajecten in het kader van de digitale transformatie op een gestructureerde manier kunt doorlopen en je de controle niet halverwege verliest.

Blog

Ontdek het belang van strategie

Succesvolle digitale transformatie: start met een visie én strategie.

2. Readiness

In deze fase voeren we een gedetailleerde analyse van je omgeving uit. Hoeveel servers moeten we bijvoorbeeld migreren en wat staat hier allemaal op? We halen alle exacte data op die nodig zijn om onze diensten operationeel te krijgen. Dit resulteert in een transitieplan op basis waarvan we onze dienstverlening kunnen neerzetten. Vaak leidt het doen van nauwkeurige metingen tot een herijking van de offerte (hoewel er doorgaans geen sprake is van grote prijsverschillen).

3. Implementatie en het nieuwe werken

Nu we het fundament hebben gelegd, gaan we aan de slag met het uitrollen van onze diensten. Je medewerkers nemen deze gedurende een traject van zes tot 12 maanden in gebruik. Het gaat namelijk om een geleidelijk proces: je stapt bijvoorbeeld per vestiging of discipline over op een nieuwe manier van werken. Wij maken hierover goede afspraken, zodat de beheer- en projectteams niet door elkaar gaan lopen.

4. Transformatie

Wanneer we de diensten continu draaien, blijven wij met jou in gesprek over nieuwe transformaties die op je platform zullen plaatsvinden. Een transformatie is namelijk nooit 'af': doorontwikkeling is een doorlopend proces en daarom blijven we verbeteringen doorvoeren in je omgeving!

Praktijkvoorbeeld: Teams Governance

Stel, je wilt aan de slag met de Teams Governance-dienst van Wortell om grip te houden op je samenwerkingsomgeving. In dat geval doorlopen we eerst een Envisioning om je overkoepelende doel, visie en strategie te bepalen (fase 1). Vervolgens gaat een consultant met je om de tafel om te bespreken welke spelregels we in jouw omgeving gaan implementeren (fase 2). Daarna is het tijd om alles goed neer te zetten — medewerkers gaan geleidelijk over terwijl de processen soepel blijven draaien (fase 3). Wanneer alles staat, analyseren we de data uit het dashboard maandelijks met je om te zorgen dat de spelregels ook in de praktijk werken (fase 4).

En zo zorgt de SPRINT-methode voor eenduidigheid én een effectieve uitkomst van elk traject!

SPRINT

Zo ziet de klantreis er bij Wortell uit

Lees verder over de SPRINT methodiek.