Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Royal IHC ondersteunt maritieme service-ingenieurs met AI

Vertaling van klantcase in samenwerking met Microsoft, Royal IHC en Wortell (Oorspronkelijk in Engels)

Oplossing ondersteund door AI

Met een geschiedenis in Nederlandse scheepsbouw sinds de zeventiende eeuw, ontwerpt, bouwt en onderhoudt Royal IHC innovatieve schepen en apparatuur voor de natte mijnbouwsector, offshore- en baggersector. De projecten van haar klanten zijn enorm complex en downtime kan een grote impact hebben. Om zijn ingenieurs te ontlasten van tijdrovende handmatige zoekopdrachten in verschillende bronnen, zocht Royal IHC een door AI ondersteunde oplossing. Het bedrijf maakt nu gebruik van Microsoft Azure Cognitive Search om meer dan een miljoen documenten in minder dan twee seconden te doorzoeken, de oplostijd te versnellen en de ervaring van haar klanten te verbeteren.
"Met behulp van Azure Cognitive Search besteden onze ingenieurs nu minder tijd aan het opnieuw instellen van zoekopdrachten en het omgaan met fouten, en meer tijd aan het nastreven van nieuwe omzet mogelijkheden, zoals monitoren op afstand en consultancy." - Arjan Van Limborgh: Product Owner Digital Business Royal IHC

Een oceaan van data

Van schuimende kusten tot de diepste delen van de oceaan worden mensen en schepen geconfronteerd met gevaarlijke omstandigheden om offshore-energiereserves te verkennen en de zeebodem te onderzoeken naar waardevolle mineralen. De grote ambitie van de maritieme industrie gaat gepaard met gigantische complexiteit en kosten - downtime kan een enorme impact hebben.

Het zoeken voor ingenieurs was traag en frustrerend

Om de beste ondersteuning te bieden - vaak in gevaarlijke omgevingen - hebben deze ingenieurs externe toegang nodig tot gedetailleerde technische documentatie uit een reeks bronnen. Het zoeken naar wat ze nodig hadden was traag en frustrerend voor ingenieurs, vaak met urenlange cross-validatie en de handmatige verkenning van meer dan een miljoen documenten, waarvan vele geïsoleerd in datasilo's in de hele organisatie. En wanneer tijd zoveel geld kost, telt elke seconde. Na eerst meer dan een miljoen documenten naar het Microsoft Azure-cloudplatform te hebben overgebracht, wilde Royal IHC haar ingenieurs een gecentraliseerde plek bieden om hen te helpen sneller nauwkeurige resultaten te vinden. Het bedrijf wilde ook natuurlijke taalverwerking gebruiken en zo een gemakkelijkere manier bieden om zowel gestructureerde als ongestructureerde gegevens te doorzoeken. Dus koos het voor Azure Cognitive Search en bouwde een door AI ondersteund zoekplatform.

Snellere antwoorden, betere antwoorden

Royal IHC werkte samen met Wortell en Microsoft Partner OrangeNXT om samen een Royal IHC-zoek- oplossing te ontwikkelen. De oplossing combineert AI, optische tekenherkenning (OCR) en natuurlijke taalverwerking in Azure Cognitive Search om ingenieurs in staat te stellen snel en gemakkelijk zoekresultaten uit meerdere gestructureerde en ongestructureerde gegevensbronnen te halen. Royal IHC gebruikt ook vooraf gebouwde cognitieve vaardigheden om het vermogen om invoergegevens te interpreteren te vergroten.

Optische karakterherkenning van oude scheepstekeningen

Nu hebben technici op afstand toegang tot alle data. Of het nu gaat om oude of verborgen data, en of het nu gaat om documenten of ongestructureerde data die eerder in silo's waren vergrendeld, technici kunnen de gegevens die ze nodig hebben in realtime verkrijgen door in te loggen bij één portal, op één scherm. "We hebben scheepstekeningen van ongeveer 30 of zelfs 40 jaar oud", zegt Arjan Van Limborgh, Product Owner Digital Business bij Royal IHC. "De tekeningen zijn niet digitaal, maar we kunnen ze scannen en optische karakterherkenning toepassen om metadata uit de afbeelding op te halen, die ingenieurs gebruiken om het document snel te vinden." “In plaats van in te loggen op zeven verschillende systemen en door zeven verschillende UI's te navigeren, logt de engineer in op één portal, voert een zoekopdracht in en ontvangt alle relevante resultaten in één venster,” zegt Van Limborgh.

OrangeNXT en Wortell

OrangeNXT hielp Royal IHC bij het bouwen van een reeks aangepaste vaardigheden die de klantenserviceteams en asset-services teams helpen de zoektijden te versnellen. Deze aangepaste vaardigheden verrijken documenten dynamisch met domeinspecifieke metadata op basis van de ongestructureerde informatie erin. De extra tags maken nieuwe koppelingen tussen documenten en helpen de zoektijd te versnellen. Wortell heeft geholpen met een web-based UI (gebruikersinterface) en contextuele filtering, zodat servicetechnici in beide teams nu gedetailleerdere zoekresultaten kunnen genereren in minder dan twee seconden.
"We wisten allemaal vanaf het begin dat dit geen gemakkelijke opdracht was", zegt Danny Burlage, CEO bij Wortell. "Dus brachten we expertise van beide teams samen om de oplossing te leveren waar Royal IHC om vroeg."

Royal IHC heeft meer gebouwd dan alleen een efficiency oplossing. Het bouwde een katalysator voor digitale transformatie en een middel om flexibeler, innovatiever en competitiever te worden. Royal IHC is ook van plan om andere mogelijkheden in Azure te gebruiken om nieuwe inzichten te ontsluiten en te delen uit jaren van gestructureerde en ongestructureerde gegevens, inclusief de kennis van de meest ervaren medewerkers uit de hele organisatie wereldwijd.

Onderweg naar een digitale toekomst

Ingenieurs bij Royal IHC kunnen nu meer dan een miljoen documenten doorzoeken en relevante resultaten krijgen in minder dan twee seconden. Ze besteden minder tijd aan zoeken, zoeken nieuwe inkomstenmogelijkheden en hebben hun output verhoogd en geoptimaliseerd. "We zijn uitgegaan van een reductie van 40 procent in zoektijden voor ons klantenserviceteam, maar we hebben geleerd dat dit meer op 60 procent lijkt", zegt Van Limborgh. "Met behulp van Azure Cognitive Search besteden onze ingenieurs nu minder tijd aan het opnieuw bewerken van vragen en het omgaan met fouten en meer tijd aan het nastreven van nieuwe inkomstenmogelijkheden, zoals oplossingen voor bewaking op afstand en consultancy." In plaats van dat Royal IHC-ingenieurs, agenten en afdelingen elkaar om hulp vragen bij het vinden van documenten, kunnen ze elkaar direct helpen - en klanten - om de gegevens te begrijpen en die inzichten gebruiken om problemen snel op te lossen en zelfs te voorkomen. Bovendien heeft Royal IHC Sherlock al gebruikt om in één maand duizenden euro's te besparen op de tijd die wordt besteed aan het zoeken naar documenten. "Met Azure Cognitive Search kunnen onze technici onze klanten veel snellere antwoorden bieden", zegt Daniel Stoyle, Senior Asset Manager bij Royal IHC. "Dat helpt klanten hun projecten op schema te houden, enorme besparingen te realiseren en het aantal aanvragen te verminderen waarvoor servicemedewerkers collega's moeten raadplegen." Dit is natuurlijk nog maar het begin van de digitale reis voor Royal IHC, omdat het nieuwe manieren blijft vinden om zijn klanten op de meest geschikte manier te ondersteunen. En afgaand op de resultaten tot nu toe, is de weg veelbelovend. Wortell heeft zich hierbij de laatste jaren bewezen als een maritieme expert met diverse klanten in deze sector.