Ga naar content
Zoek op onderwerpen, blogs, diensten etc.

Hoe Microsoft Teams Firstline-werknemers in staat stelt meer te bereiken

Blogs
15-9-2019

Connectiviteit richting de backoffice

Firstline-werknemers die werkzaam zijn in de industrie hebben vaak geen vaste werkplek. Hét probleem dat daaruit voortvloeit? Connectiviteit richting de backoffice. Grote uitdagingen zijn informeren, nieuws delen en applicaties aansluiten om processen te ondersteunen. Daarnaast kampen bedrijven in de industrie met interne communicatie. Want hoe houd je medewerkers die her en der verspreid zijn tóch betrokken? En hoe zorg je ervoor dat zij processen en veiligheidsvoorschriften kunnen naslaan? Goed nieuws: er bestáán oplossingen.
"Firstline-werknemers zijn wereldwijd meer dan twee miljard mensen die werken in dienst- of taakgerichte functies in sectoren zoals de bouw, industrie, offshore en horticultuur"

Welke problemen bezorgen jóu hoofdbrekens?

De problematiek die wij zien bij de organisaties waarmee we werken is erg divers. Sommige bedrijven werken op een zeer hiërarchische, traditionele manier, wat de creativiteit niet stimuleert. Een gemiste kans, want de kracht van je firstline-werknemers kun je benutten. Hoe? Door hen te betrekken bij je processen en ideeën. Zo ontstaat er innovatie op team- én organisatieniveau.

Realtime inzicht in processen

Een ander struikelblok is het geven van realtime inzicht in processen, projecten of andere zaken. Hoe zorg je ervoor dat iedereen op de hoogte is van wat er speelt en dat alle medewerkers trots zijn op de bedrijfsidentiteit? Zoals we hierboven al even aanstipten, is connectiviteit een van de grootste problemen. Dit levert praktische vragen op: hoe kom je gezamenlijk bij handleidingen, tekeningen of richtlijnen? Hoe stel je informatie op het juiste moment beschikbaar om belangrijke beslissingen te nemen? En hoe zorg je ervoor dat eindgebruikers op inventieve en eenvoudige wijze toegang krijgen tot bedrijfsapplicaties zónder dat zij hiervoor trainingen hoeven te volgen?

Beveiliging van data

Een laatste punt dat voor hoofdbrekens zorgt – en vaak niet goed is geregeld – is beveiliging. Organisaties weten niet waar hun data blijven. Erg risicovol, want dat maakt het des te enger om firstline-werknemers toegang te geven tot gevoelige informatie, zoals tekeningen van bepaalde objecten. En meestal is dit toch écht nodig in het kader van de taken die zij moeten verrichten.
"Microsoft Teams maakt verbinding en connectiviteit mogelijk"

Inefficiente processen

Voor firstline-medewerkers, zoals werkvoorbereiders, medewerkers op operationele schepen en buitendienstmedewerkers, is mobiel zijn essentieel. Omdat deze werknemers vaak informatie met anderen binnen hun organisatie moeten delen, hebben velen hun toevlucht genomen tot het gebruik van onveilige chat-apps voor consumenten om met collega's te communiceren. Dit brengt beveiligings- en compliancerisico's met zich mee, evenals procesinefficiënties.

Communiceren en effectief samenwerken

Wortell biedt een nieuwe aanpasbare mobiele Teams-ervaring aan die firstline-medewerkers de tools biedt die ze nodig hebben om onderweg te communiceren en effectief samen te werken. Het is eenvoudig, vertrouwd en veilig, met verschillende nieuwe functies voor alleen mobiele apparaten die met name relevant zijn voor Firstline-medewerkers, waaronder het delen van locaties en een slimme camera, evenals de mogelijkheid om audioberichten op te nemen en te delen.

Op rol gebasseerde toegang

Werknemers hebben verschillende mogelijkheden nodig, afhankelijk van hun rol. Terwijl sommigen mogelijk toegang nodig hebben tot privéchats, agenda's en oproepen, hebben anderen mogelijk alleen toegang nodig tot teams en kanalen. IT-beheerders kunnen nu elke medewerker op rollen gebaseerde toegang geven tot de primaire Teams-functies die ze nodig hebben. Deze mogelijkheid kan worden gebruikt voor werknemers in elke rol, met de optie voor IT om een ​​aangepast beleid te maken of de nieuw beschikbare sjabloon voor het firstline-medewerker-configuratiebeleid te gebruiken. Werknemers kunnen hun ervaring verder aanpassen door de modules die ze het meest nodig hebben uit hun modulebak, vast te zetten in hun navigatiebalk.